Numarul romanilor care doresc sa primeasca de Craciun bunuri materiale a crescut cu 15% in 2015, fata de anul precedent, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions. Astfel, anul acesta, 85% dintre romanii din mediul urban asteapta cadouri materiale sub brad, in timp ce procentul celor care prefera bunurile spirituale a scazut de la 19% la 11%.
„Faptul ca romanii sunt materialisti in preajma sarbatorilor nu reprezinta o surpriza, insa este de remarcat faptul ca a scazut considerabil procentul celor care doresc sa primeasca de Craciun bani, de la 18% in 2014 la 5% anul acesta.”, precizeaza Andrei Canda (foto), Managing Partner iSense Solutions.
Anul acesta, romanii din mediul urban au alocat in medie 544 RON pentru cadourile de Craciun, cu 31% mai mult decat in anul precedent. Potrivit studiului, barbații au alocat acestor cumparaturi un buget semnificativ mai mare decat cel al femeilor, de 607 RON. Printre cadourile pe care romanii intenționeaza sa le ofere celor dragi se numara articolele de vestimentație (36%), jucariile (22%), produsele cosmetice / de ingrijire personala (19%) si dulciurile (18%).
„Faptul ca romanii si-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sarbatori poate fi explicat printr-o imbunatatire usoara a situatiei economice in mediul urban. Remarcam, de asemenea, o crestere semnificativa a intentiei de a oferi in dar haine (de la 23% la 36%) si jucarii (de la 12% la 22%), astfel ca se preconizeaza un Mos Craciun darnic in special cu cei mici si cu persoanele de gen feminin”.
Potrivit studiului, telefonul mobil conduce in topul celor mai dorite produse de Craciun, 13% dintre romani preferand un astfel de cadou, fata de 7% anul trecut. Alte daruri asteptate de sarbatori sunt automobilele (6%), articolele de vestimentație (6%), accesoriile/bijuteriile (6%).
Studiul mai arata ca femeile, mai mult decat barbatii, isi doresc cadouri materiale de Craciun (88% dintre femei versus 82% dintre barbați). De asemenea, femeile prefera sa primeasca haine, accesorii/bijuterii, parfumuri si produse cosmetice, in timp ce barbatii asteapta de la Mos Craciun, mai mult decat femeile, produse electronice.
Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.006 de respondenti in 2015 si 1.069 de respondenți in 2014, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.
Sursa: comunic.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: