[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu cel.ro: romanii cumpara online, influentati in primul rand de pret si promotii, doar daca reducerea este mai mare de 35%

12 iulie 2017

Într-un studiu realizat de retailerul online CEL.ro românii susțin că prețul și promoțiile au cea mai mare pondere în decizia de cumpărare atunci când fac shopping online. Astfel, cei mai mulți, aproximativ 40%, sunt influențați într-o mare măsură de campaniile de lichidări de stoc sau cele care se încadrează în umbrela campaniilor de tip „Black Friday”.

30% dintre persoanele chestionate își îndreaptă atenția către acest tip de campanie doar dacă produsele pe care intenționează să le cumpere au o reducere mai mare de 35%, în timp ce restul persoanelor participante la studiu nu sunt influențate de acest tip de oferte.

Chiar și datele cu privire la metoda de promovare a unor produse s-au schimbat. 36% dintre respondenți află despre campaniile de reduceri sau diferite promoții de pe site, iar 31% de pe Facebook. 21% dintre respondenți află de reduceri din newsletterul pe care îl primesc pe mail. „Reclamele TV nu mai sunt atât de relevante atunci cand vine vorba de campaniile de discounturi, doar 4% dintre cumpărători ținând cont de ele.”, potrivit comunicatului de presa.

Clienții își doresc să știe cât mai multe lucruri despre produsele pe care doresc să le cumpere, nemaifiind suficient doar să vadă produsul. Acest lucru este compensat de comentariile sau tutorialele pe care cumpărătorii le găsesc pe site și în descrierea produselor. În cercetarea propusă de CEL.ro aproximativ 50% dintre persoanele chestionate citesc comentarii sau păreri înainte de a achiziționa ceva, în timp ce 40% se uită la un review sau la un unboxing.

CEL.ro preconizează că în 2017 conținutul video va fi preferat de utilizatori, având creșteri considerabile de la zi la zi. Fiind una dintre cele mai rapide și mai solicitatea forme de promovare, conținutul video iese în evidență și este una dintre tacticile pe care retailerul își bazează strategia de marketing.

În plus, din studiu reiese faptul că persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani petrec jumatate din timpul de vizionare pe ecrane mobile sau portabile, în timp ce persoanele trecute de 35 de ani se orientează către ecranul televizorului. Restul de 10% alege alte metode prin care pot să vadă funcționalitatea unui produs, cum ar fi ridicarea din showroom.

În ceea ce privește categoriile de produse pe care românii le cumpără cel mai des online se mențin în top electronicele, adică laptopuri, telefoane, televizoare sau electrocasnice. Un procent de aproximativ 45% intenționează să își achiziționeze electronice. Parfumurile și produsele de îngrijire personală se află pe locul 2 în preferințele cumpărătorilor, cu o pondere de 30%. Categoria de produse pentru copii și jucării a crescut considerabil în ultima perioadă, 25% dintre persoanele care au participat la studiu plănuind să le cumpere în viitor.

CEL.ro a inregistrat in anul 2016 vanzari de 53 milioane EUR si are peste 1.500.000 de comenzi procesate pana in prezent.

studiu cel-ro ce ii influenteaza pe romani sa cumpere online

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?