In prezent, la nivel national, circa 35% din traficul total de pe site vine de pe device-urile mobile, acest canal generand, in medie, 25% din totalul de tranzactii, relateaza CEL.ro. La nivelul Bucurestiului, care reprezinta un trendsetter pentru evolutia traficului online din Romania, se constata ca 45% din traficul total de pe site a venit de pe dispozitivele mobile, iar tranzactiile se apropie de 30%.
CEL.ro a realizat un studiu, in contextul trendului ascendent al e-commerce-ului romanesc, in care a analizat comportamentul consumatorilor online care au accesat site-ul retailerului. Tinand seama ca obiectul studiului il reprezinta circa 2,5 milioane de utilizatori lunari, informatiile oferite sunt statistic reprezentative pentru piata de e-commerce din Romania, in special pentru cea de electro-IT, potrivit comunicatului companiei.
In urma analizei intreprinse de CEL.ro au fost identificate 2 segmente de varsta relevante pentru industria de e-commerce: 18-34 ani si 35-55 ani. Astfel s-a constatat ca generatia cu varsta cuprinsa intre 18-34 ani este categoria cea mai activa – peste 50% dintre cei care au facut o tranzactie au fost reprezentanti ai acestui segment. Segmentul 35-55 ani, desi nu la fel de activ in mediul online, reprezinta o categorie importanta de consumatori – peste 35% dintre reprezentantii acestui segment efectueaza tranzactii.
In ultimii ani, de cand device-urile mobile au devenit utilizate la scara larga, s-a constatat o crestere accelerata a traficului provenit de pe aceste dispozitive. In prezent, la nivel national, circa 35% din traficul total de pe site vine de pe device-urile mobile, acest canal generand, in medie, 25% din totalul de tranzactii, relateaza CEL.ro.
La nivelul Bucurestiului, care reprezinta un trendsetter pentru evolutia traficului online din Romania, se constata ca 45% din traficul total de pe site a venit de pe dispozitivele mobile, iar tranzactiile se apropie de 30%. Cu toate acestea, desktop-ul continua sa fie preferinta principala a majoritatii cand vine vorba de cumparaturile online.
Utilizatorii de smartphone-uri, desi folosesc foarte mult mobilul pentru a cerceta piata in etapa de precumparare, aproximativ 70% dintre acestia isi achizitioneaza in continuare produse din fata monitorului. Acest segment de consumatori sta cu 45 de secunde mai mult pe site si vizualizeaza in medie cu 0,5 pagini mai mult pe sesiune in comparatie cu cei care folosesc dispozitive mobile.
Din perspectiva analizei genului consumatorului de e-commerce, balanta inclina vizibil spre masculin cu un procent de aproximativ 65%, anunta retailerul online. Analiza aceasta este relevanta pentru magazinele online electro-IT. Cu toate acestea, s-a constatat ca femeile sunt mai active cand vine vorba de tranzactiile de pe dispozitivele mobile decat barbatii. La nivel de tara, acestea genereaza 30% tranzactii de pe aceste device-uri din totalul de trafic feminin (35%), in comparatie cu 21% din totalul de trafic masculin.
In Bucuresti se constata ca segmentul feminin, cuprins in intervalul de varsta 25-34 de ani genereaza aproximativ 45% din tranzactiile de pe mobile, ceea ce inseamna ca aproape jumatate din totalul de trafic feminin din capitala isi face cumparaturile prin intermediul acestui canal.
Studiul a fost realizat de CEL.ro, cel mai mare magazin online cu capital integral romanesc, in intervalul 01 ianuarie – 29 februarie 2016.
CEL.ro a inregistrat in anul 2015 vanzari de 40 milioane EUR, un portofoliu de peste 100.000 de produse si are peste 1.000.000 de comenzi procesate pana in prezent.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: