[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu cel.ro: femeile sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile decat barbatii

28 iunie 2016

Retailerul online CEL.ro a realizat un studiu privind comportamentul consumatorului pe sexe cu scopul de a identifica tendintele din ecommerce-ul romanesc pe zona de electro-IT. In urma cercetarii de piata s-a constatat ca actorii cei mai activi cand vine vorba de cumparaturi online sunt consumatorii cu varsta cuprinsa intre 25-34 ani, barbati si femei, urmati de generatia 35-44 si la diferenta mica generatia 18-24.

Referitor la preferintele consumatorilor, interesele barbatilor nu reprezinta o surpriza. Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continua sa se regaseasca in randul preferintelor consumatorlui masculin, dar procentul dintre femei si barbati pe partea aceasta incepe cu fiecare an care trece sa se miscoreze.

Compararea cu anul 2015 a reliefat preocuparile tot mai crescute ale femeilor pentru tehnologie. Desi diferentele dintre barbati si femei pe aceste categorii inca sunt mari si nu exista momentan posibilitatea ca femeile sa surclaseze consumatorul masculin, consumatorul de sex feminin este din ce in ce mai preocupat de achizitionarea celor mai noi terminaluri high-tech, iar gradul de interes a crescut de aproape 4 ori in 2016 fata de 2015 pentru categoriile de gadgeturi si s-a dublat pentru smartphone-uri.

Chiar daca in offline barbatii si femeile au un comportament diferit la cumparaturi (conform unui studiu publicat in Journal of Shopping Center Research) in online, in urma cercetarii realizate de CEL.ro se observa ca intre cele doua categorii nu sunt diferente foarte mari din punct de vedere comportamental.

Ambele sexe viziteaza si analizeaza in medie acelasi numar de pagini, iar valoarea cosului de cumparaturi indica diferente foarte mici intre cele doua sexe – valoarea medie a cumparaturilor facute de barbati este cu 3% mai mare decat cumparaturile facute de utilizatorii de sex feminin.

In ultima perioada in ecommerce se observa preferinta tot mai mare in folosirea dispozitivelor mobile. Desi aceste dispozitive inca nu au detronat desktopul, directia in care evolueaza lucrurile indica un viitor nu foarte indepartat in care mobilul va fi cel putin egal cu desktopul nu doar ca preferinta de cercetare a pietei, ci si de achizitie.

In urma studiului s-a observat ca femeile sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile decat barbatii. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa faca tranzactii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe cand barbatii aleg sa faca tranzactii mobile intr-o proportie de 23%, 77% preferand desktopul.

CEL.ro este cel mai mare magazin online cu capital integral romanesc care activeaza pe piata din Romania din anul 2004. CEL.ro a inregistrat in anul 2015 vanzari de 40 milioane EUR, un portofoliu de peste 100.000 de produse si are peste 1.000.000 de comenzi procesate pana in prezent.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?