[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: Ce vor românii de la banca lor digitală? Sa primeasca si sa trimita bani instant – 73%.

14 mai 2024

69% dintre ei apelează la digital banking pentru că este ușor de folosit și intuitiv, 42% pentru că astfel economisesc bani, 33% pentru că așa câștigă timp. Funcționalități indispensabile: primirea și trimiterea de bani instant (73%), schimbul valutar (34,1%) și cashback-ul la achiziții (21,7%)

Cum au evoluat așteptările și comportamentul de client de digital banking în România, în primul trimestru al anului 2024, ne arată cel mai recent studiu Revolut Money Report.


Un studiu recent realizat de Dynata pentru Revolut[2] arată principalele cinci motive pentru care românii folosesc băncile digitale. 69% dintre ei apelează la digital banking pentru că este ușor de folosit și intuitiv, 42% pentru că astfel economisesc bani, 33% pentru că așa câștigă timp, 26% pentru că pot face mai mult decât obișnuitele tranzacții bancare sau, în aceeași proporție, pentru că astfel pot beneficia de diferite bonusuri la încasarea salariului.

Potrivit aceluiași studiu, principalele trei caracteristici invocate de români ca fiind cele mai importante funcționalități oferite de banca digitală sunt: primirea și trimiterea de bani instant (73%), schimbul valutar (34,1%) și cashback-ul la achiziții (21,7%). Practic, în aceste răspunsuri găsim principalele motive pentru care aplicațiile globale de banking, cum este Revolut, câștigă teren tot mai mult în rândul diverselor generații de utilizatori. Dar cel mai important motiv rămâne transferul rapid de bani în diverse monede, de oriunde, oricând, la prețuri avantajoase.


[2] Studiu realizat de Dynata la nivel european, pe un eșantion de 15.000 de respondenți, din care 1.000 de români. Eșantion reprezentativ pentru populația adultă a României după vârstă, gen, reședință.

Lansată pe piața locală în 2018, Revolut s-a impus prin oferta avantajoasă de transferuri instant peer2peer (p2p) între clienții săi și servicii de schimb valutar. În timp, banca digitală challenger a devenit una dintre cele mai populare instituții financiare de pe piața locală, utilizată ca principalul cont bancar.

Tot din 2018, Revolut a obținut licența bancară pentru a opera în UE, emisă de Banca Lituaniei și Banca Centrală Europeană (BCE). Ulterior, compania a depus eforturi pentru a pașaporta această licență în cât mai multe piețe din UE, inclusiv România, ajungând, în prezent, la 35 de piețe din Spațiul Economic European (SEE), unde are peste 30 milioane de clienți (retail și business). Pe piața locală, Revolut are peste 3,5 milioane de clienți persoane fizice. De la 1 ianuarie 2024, Revolut Bank UAB a devenit entitate bancară semnificativă în zona euro, sub supravegherea Băncii Centrale Europene (ECB).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?