[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: 55% dintre tinerii care au interactionat cu BCR vor ca banca sa le ofere solutii de plata cu „wearables”

7 octombrie 2016

Circa 66% dintre tinerii participanți în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking, ceea ce înseamnă că tinerii sunt interesați de instrumentele financiare moderne dar prea puțini le folosesc, reiese din studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de Banca Comercială Română (BCR),

Studiul relevă că 57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, însă procentul urcă la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani. 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) și 12,5% (14-19).

Cu toate acestea, doar 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi și a face transferuri de sume, în timp ce 59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani.

63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani.

Principala cerință a tinerilor în raport cu băncile este creșterea calității serviciilor și a pregătirii personalului, pentru 30% dintre respondenți, urmată de un practicarea unui nivel bun al dobânzilor și al comisioanelor (15%).

71% dintre tineri și-ar dori, ca soluții inovatoare din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine și restaurante (55%) și plăți de tip contactless în magazine (37%).

Atunci când sunt conectați la internet, tinerii folosesc rețelele sociale (87%), caută informații (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicații pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacții online (46%) și citesc presa online (45%).

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârșitul lunii august, în rândul și cu sprijinul tinerilor participanți în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din București, iar 68% din restul țării.

Sursa: BCR

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?