[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu BCR – 6% din populatie utilizeaza online banking – unul din 5 romani bancarizati foloseste atat canalele alternative cat si sucursala

7 august 2014

Un studiu comandat de Erste Group si BCR releva faptul ca procentul uitlizatorilor de online banking din Romania a crescut in ultimii trei ani de la 2% la 6% si ramane pe un trend ascendent. Cum populatia Romaniei este de 19,94 mil. (la 1 ianuarie 2014), rezulta ca numarul celor care folosesc efectiv canale bancare alternative se ridica la doar 1,2 mil. Spunem doar pentru ca, potrivit datelor raportate de bancile comerciale, numarul abonatilor la serviciile de internet banking este de trei ori mai mare.

Cu peste 250.000 de utilizatori activi, BCR apreciaza ca are cea mai mare comunitate de utilizatori ai serviciilor bancare digitalizate/e-banking. Practic, pe baza acestor date, aproape unul din 6 utilizatori activi de online banking este client BCR.

Aceste rezultate vin la 6 ani de la lansarea operatiunilor prin canale aternative. In 11 august 2008, BCR aducea la cunostinta clientelei faptul ca aceasta beneficiaza de un nou concept de servire: „24 BANKING”, care ofera acces la operatiuni bancare fara a mai intra in contact cu banca sau fara a mai fi restrictionati de programul de lucru al unitatii bancare.La acel moment, conceptul 24 BANKING era format din trei servicii diferite si anume CLICK 24 Banking BCR, ALO 24 Banking BCR si Easy 24 Banking BCR.

„Diferenta intre bancile specializate si bancile mari este adresabilitatea serviciilor. Practic, alfabetizarea digitala in Romania este asigurata de bancile cu portofolii mari de clienti,cum este si BCR. In termeni de digitalizare, prioritatea BCR este transferul de la operatiunile cash la cele non-cash prin oferirea de servicii moderne si simple pentru fiecare tip de client.”, a declarat Catalin Ionescu, sef departament eChannels BCR.

Atunci cand vine vorba de interactiunea cu banca, studiul releva faptul ca aproape o cincime din totalul romanilor bancarizati se bazeaza pe un mix intre folosirea serviciului de online banking sau mobile banking si o vizita la o sucursala.

BCR are in portofoliu doua aplicatii pentru smartphone, 24 banking si eToken BCR cu peste 70.000 si respectiv 10.000 de descarcari de catre clienti si se pregateste sa lanseze in aceasta toamna varianta de mobil pentru aplicatia Asistentul Financiar BCR.

Cifrele studiului:
. 69% dintre cei care detin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectueaza plati, fac depozite si retrageri, acesta fiind canalul de tranzactionare folosit de cele mai multe ori;
. 60% dintre respondenti folosesc zona de consiliere rapida pentru operatiuni de tranzactionare;
. 28% dintre utilizatorii de internet banking folosesc acest canal pentru a face plati fara numerar, ordine de plata sau pentru a-si verifica situatia contului;
. 26% dintre respondentii cu varste cuprinse intre 30-49 ani detin un smartphone, 14% o tableta, 47% au un PCsi 41% un laptop/notebook.
. 47% dintre utilizatorii de smartphone si tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plati si ordine de plata, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor si a soldului.

Studiul a fost efectuat in februarie 2014 si a fost folosita metoda CAPI (Computer Aided Personal Interviewing – interviu fata in fata).Grupul tinta intervievat a fost populatia bancarizata din Romania cu varste cuprinse intre 15 si 65 de ani. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.238 de persoane (1.013 respondenti din populatia bancarizata si 225 din zona clientilor Mass Afluent).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?