[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu asupra aplicatiilor de food delivery: plata cu numerar recastiga din terenul pierdut in timpul pandemiei. Cu toate acestea, procentul celor care nu lasă bacsis s-a triplat in ultimul an, ajungând la 32%.

22 martie 2022

Românii au început să cheltuiască mai mulți bani pentru serviciile alimentare, valoarea bonului crescând în toate categoriile analizate – restaurante, fast-food, cafenele, cantine, puburi etc. Cu toate acestea, 59% din piață este în continuare generată de bonuri cuprinse între 21 și 50 de lei, arată studiul realizat de Hospitality Culture Institute citat de startupcafe.ro.

Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5,66 miliarde de euro, însă creșterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulți consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou,” susține Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Din punct de vedere al modalității de plată, cash-ul recâștigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie și mai surprinzătoare creșterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locație sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă bacsis s-a triplat, ajungând la 32%,” adaugă Florin Maxim.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?