[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu ASE: comertul electronic face viata mai usoara grupurilor vulnerabile si „are un rol cheie in reducerea decalajului de dezvoltare din societate”

6 iunie 2018

. 84% dintre români consideră că viața persoanelor cu dizabilități, a indivizilor cu probleme temporare de sănătate, a vârstnicilor și a mamelor cu copii mici este mai bună datorită comerțului online
. 73% dintre români consideră că magazinele online pot răspunde mai bine nevoilor clienților care locuiesc în zone greu accesibile
. 72% dintre români consideră că persoanele care au venituri mai mici beneficiază de prețurile mai scăzute ale magazinelor online.

România a înregistrat cea mai mare rată de creștere a comerțului online din Europa în ultimii trei ani. Susținut de penetrarea mare a internetului pe mobil, acest trend a generat numeroase beneficii pentru societatea românească, inclusiv pentru persoanele din grupuri vulnerabile sau care locuiesc în zone izolate.

„Primul studiu realizat în România care evaluează impactul e-commerce asupra consumatorului, economiei și societății arată că 84% dintre români consideră că viața persoanelor cu dizabilități, a indivizilor cu probleme temporare de sănătate, a vârstnicilor și a mamelor cu copii mici este mai bună datorită e-commerce.”, potrivit comunicatului de presa.

„Comerțul online are un rol cheie în reducerea decalajului de dezvoltare din societate. Toți locuitorii țării au acces la aceleași produse și servicii, pentru care plătesc același preț, indiferent de zona din care plasează comanda. Datorită comerțului electronic, persoanele care au probleme de mobilitate pot să își achiziționeze fără ajutor suplimentar orice produs își doresc și astfel au un standard de viață mai bun,” a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

Studiul realizat de ASE arată că 73% dintre români consideră că magazinele online pot răspunde mai bine nevoilor clienților care locuiesc în zone greu accesibile. Acest lucru este explicat de oferta variată a magazinelor online, care le oferă consumatorilor accesul facil la o gamă de bunuri care sunt greu accesibile în comerțul tradițional. Cumpărăturile online oferă o soluție avantajoasă de aprovizionare mai ales pentru persoanele care locuiesc în zone greu accesibile și care au probleme de mobilitate. Indiferent de locul în care se află, oamenii își pot comanda cu ușurință bunurile pe care și le doresc, iar apoi acestea le sunt livrate acasă.

Conform studiului ASE, 72% dintre români consideră că persoanele care au venituri mai mici beneficiază de prețurile mai scăzute ale magazinelor online. În mediul online, se pot informa mai ușor înainte de a lua o decizie de cumpărare și pot compara fără efort produsele din oferta retailerilor. Astfel, un alt efect pozitiv al e-commerce este cel asupra prețurilor. Conform aceluiași studiu, angajații care lucrează în domeniul e-commerce sunt de două ori mai productivi în comparație cu cei din comerțul tradițional, iar acest lucru se reflectă și asupra prețurilor mai bune.

Studiul „Evaluarea impactului e-commerce asupra consumatorului, economiei și societății” a fost realizat de echipa de cercetători de la Academia de Studii Economice din București, formată din Prof. Dr. Mihaela Mosora, Conf. Dr. Adrian Anica-Popa, Conf. Dr. Ana Maria Popescu, coordonată de Prof. Dr. Eduard Dinu. Impactul social al e-commerce a fost evaluat pe baza unui eșantion reprezentativ național. Informațiile au fost colectate în luna aprilie 2018, prin interviu telefonic.

Sursa: ARMO

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?