[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: „aproape jumatate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile desi 3 din 10 consumatori fac mobile commerce”

1 august 2017

Șase din zece români, cu varsta de minim 18 ani din mediul urban, intenționează să faca achizitii online de pe telefonul mobil în următoarele 6 luni, potrivit studiului Online shopping de pe telefonul mobil realizat de compania Blugento. Rezultatele studiului au mai relevat ca 4 din 10 respondenți declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzacții. De asemenea, jumatate dintre cei care utilizeaza telefonul mobil pentru comenzi online, achizitioneaza produse cu valori cuprinse intre 100 si 500 de lei.

„Observăm o schimbare importantă în comportamentul de consum în randul cumpărătorilor români și o aliniere la tendințele globale, mare parte dintre clienții magazinelor online utilizând telefonul mobil pentru achiziții. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile, lucru absolut necesar pentru a rămâne competitive în această industrie”, spune Sandu Băbășan, CEO Blugento. „Iar într-o industrie cu o concurență atât de ridicată, să nu ai un magazin online optimizat pentru mobil înseamnă, cel mai probabil, că se pierd un sfert din vânzări”.

Precizari metodologice
Cercetarea online a fost realizată prin metoda CAWI, iar datele au fost colectate în perioada 1 – 30 iunie 2017. Eșantionul studiului este compus din 2875 respondenți și reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România, aşa cum decurge din cercetarea Gallup „Piaţa serviciilor de acces la Internet”, (Gallup, aprilie 2010) realizată la cererea ANCOM (Autoritatea pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii). Prin urmare, rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban.

Sursa: Blugento
studiu Blugento mcommerce - infografic

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?