[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: “ai sanse mari sa cumperi mai ieftin din online chiar si fara o documentare prealabila a ofertelor”

9 iulie 2014

Aceleasi produse pot fi in medie cu pana la 25% mai ieftine in magazinele online decat in cele clasice (offline), diferentele cele mai mari regasindu-se la carti, tablete si telefoane mobile, iar cele mai mici la aspiratoare si hrana pentru animale de companie, potrivit unui studiu Millward Brown citat de Mediafax.

Astfel, diferentele de pret ajung la 25% in cazul cartilor, 15% la tablete si 14% la telefoane mobile. Cele mai mici diferente de pret intre online si offline s-au constat la aspiratoare (4%) si la hrana pentru animalele de companie (1%).

„Diferentele dintre online si offline in ceea ce priveste preturile fluctueaza semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa mearga in aceeasi directie. Altfel spus, ai sanse mari sa cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar daca nu ti-ai facut anterior temele legate de locul in care gasesti cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promotiile joaca un rol important in dinamica preturilor”, a declarat Daniel Enescu, presedinte Millward Brown Romania.

In 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vandute online au fost in medie mai ieftine decat in magazinele clasice, o singura categorie fiind cu paritate de pret – aparatele foto.

Variatia preturilor intre online si offline in functie de produs este mult mai mare in cazul cartilor (40% intre produsul cu cea mai mica diferenta si cel cu cea mai mare diferenta intre online si offline), tabletelor (23%) si cuptoarelor cu microunde (18%) si semnificativ mai mic in cadrul telefoanelor (8%), frigiderelor (6%) si a hranei pentru animale de companie (2%).

„Este foarte posibil ca in aceste ultime categorii marja de profit sa fie mult mai mica, limitand posibilitatea unor promotii spectaculoase”, precizeaza studiul.

Studiul, realizat in luna mai din acest an, a luat in calcul 12 categorii si 120 de produse, cate 10 pentru fiecare categorie. Esantionul consta in 21 de magazine online si offline, selectate dupa relevanta lor in categorie, fiind comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia in timp in functie de politicile magazinelor si de promotiile de la un moment dat.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?