[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: in Romania, 90% dintre cumparaturile online de software se achita cu cardul

19 octombrie 2017

Datele înregistrate în platforma Avangate în ultimii ani releva ca soluțiile software pe bază de subscripție (abonament) se mențin pe o pantă ascendentă în totalul vânzărilor globale. Astfel, dacă în 2012, doar aproximativ jumătate (49%) din vânzările de software erau pe bază de abonament la nivel mondial, între timp, în 2017, ponderea lor a ajuns deja la 75%.

La nivel global, Visa și MasterCard continuă să domine în domeniul plăților online, având o pondere de 68% din vânzările de software și servicii online, urmate de PayPal cu 20% și American Express cu 7%.  Distribuția aceasta este valabilă si pe piața din Statele Unite. În alte țări, consumatorii au preferințe pentru metode de plată locale cum ar fi Alipay în China (54%), iDEAL în Olanda (44%), carduri locale în Brazilia (23%) și Turcia (17%), Carte Bancaire în Franța (12%) și JCB sau Konbini în Japonia (cu 15%, respectiv 5% din tranzacții), potrivit profit.ro.

Majoritatea plăţilor online realizate anul acesta în România pentru achiziţiile de soluţii software, inclusiv în regim SaaS (Software as a Service), au fost achitate prin intermediul cardurilor bancare, Visa sau MasterCard, restul modalităţilor de plată online – transfer bancar sau PayPal – fiind foarte rar utilizate, potrivit unui studiu realizat de compania 2Checkout (fosta Avangate), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de soluţii pentru comerţ electronic din lume.

„În România, situaţia este similară cu cea din 2016, 90% din cumpărăturile online pentru software şi SaaS fiind achitate cu carduri Visa şi MasterCard (faţă de 88% anul trecut), 4,7% prin PayPal (6% în 2016) şi 3,6% prin transfer bancar (4% în 2016)”, se arată în raportul 2Checkout numit „Tendinţe din comerţul digital cu software & servicii online pentru 2017“, citat de ZF.

Valoarea medie a comenzii pentru achiziția de software, SaaS și servicii online, la nivel global, în 2017, este de 47 dolari, în ușoară scădere de la 48 dolari în 2016, ca o consecință a creșterii ponderii subscripțiilor în vânzările totale. Dinamica preferințelor cumpărătorilor sugerează tendința spre achiziții mai multe, de valori mai mici, pentru diferite tipuri de produse. Valoarea medie a tranzacției în țara noastră rămâne mai scăzută față de media globală, la un nivel de 37 dolari.

Raportul a fost realizat la nivel global pe baza datelor din platforma Avangate, parte din portofoliul 2Checkout, şi subliniază că soluţiile software pe bază de subscripţie (abonament) se menţin pe o pantă ascendentă în totalul vânzărilor globale.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?