[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: 8,5 milioane de romani au auzit de reducerile din Vinerea Neagră – 13% vor sa si cumpere

20 noiembrie 2014

Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% in randul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, potrivit unui studiu Millward Brown. In conformitate cu datele INS în urma ultimului recensamant, numarul persoanelor cu varsta intre 20 și 64 de ani a fost de 12,6 mil. Extinzand la intervalul 18-65 ani, ajungem în fapt la peste 13,5 mil. Prin aplicarea procentului de 63%, rezulta ca cel putin 8,5 mil. de romani au auzit de Black Friday. Deloc intamplator, doar vorbim de o sarbatoare a cumparaturilor propagata in mediul online, acesta este numarul utillizatorilor de internet din Romania.

Studiul citat indica faptul ca 13% dintre cei care au auzit de reducerile din Vinerea Neagra au declarat ca „sigur vor cumpara”. Cu alte cuvinte, un mil. de romani vor face cel puțin o achiziție cu ocazia Black Friday, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele si telefoanele mobile.

La fel ca in anii precedenti, in randul barbatilor si al segmentului de tineri (24 – 34 de ani) se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat decat la nivelul populatiei generale. Fata de media generala de 13% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca „sigur vor cumpara”, in cazul barbatilor media urca la 15% iar in cazul tinerilor la 16%, mentioneaza studiul.

„In general, barbatii sunt mai entuziasti decat femeile cand vine vorba de cumparaturile online. O explicatie este ca produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, incaltamintea sau produsele de ingrijire personala) sunt mai degraba «senzoriale» si astfel necesita o experienta directa pentru o validare completa inainte de achizitie. Satisfacerea acestei nevoie reprezinta in continuare o bariera importanta”, a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown Romania, Daniela Lazar.

De Black Friday 2014 lista de cumparaturi este compusa, in medie, din doua categorii de produse. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, robotii de bucatarie, urmate de televizoare (30%) si telefoane mobile (20%), potrivit intentiei de achizitie.

„Televizoarele si telefoanele mobile sunt si categoriile care inregistreaza cea mai mare crestere a intentiei de cumparare fata de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane in cazul televizoarele si cu mai multe 9% in cazul telefoanelor mobile”, arata studiul. Pe lista se mai regasesc, in ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), masini de spalat (9%) si incaltaminte (8%).

lista de cumparaturi BlackFriday 2014
In ceea ce priveste magazinele luate in calcul pentru cumparaturi de Black Friday, topul primelor nume mentionate de respondenti este format din eMAG (26,3%), Altex (18,4%), Flanco (8,5%), Carrefour (6,8%), Domo (6,1%), Media Galaxy (4,9%), Auchan (3,2%), Kaufland (3,0%), Cora (2,2%) si Dedeman (1.3%).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?