Un studiu realizat de Millward Brown pentru PayPoint Romania la nivel national, in perioada aprilie-mai 2016, referitor la produsele bancare folosite de romani, a relevat faptul ca 69,6% din populatia vizata de studiu detine un card bancar. Dintre acestia: 44,4% declara ca, la primirea banilor/ salariului pe card, retrag peste 90% din suma la bancomat, pentru a face plati in numerar; 42,1% declara ca retrag o parte din bani, pentru a efectua plati in numerar, iar 11,1% ca fac plati cu cardul in proportie de peste 90%; 2,4% din respondenti nu primesc salariul/ banii pe card. Strict la nivelul mediului rural, procentul posesorilor de card bancar este de 52,5%, iar 56,7% din acestia retrag peste 90% din bani/ salariu pentru a face platile in numerar.*
Cercetarea a aratat cat de importanta este pentru respondenti posibilitatea efectuarii unei plati in numerar, alaturi de alte criterii: 68,9% din cei responsabili cu efectuarea platilor in gospodarie au acordat nota maxima acestui criteriu. In acest context, diferitele tipuri de plati din gospodarie sunt efectuate preponderent in numerar, indiferent de mediul de resedinta al respondentilor.
De exemplu, majoritatea celor responsabili cu plata anumitor tipuri de facturi folosesc numerar pentru efectuarea platii, dupa cum urmeaza: 90,9% dintre ei in cazul facturilor de apa, 86,9% in cazul facturilor de electricitate, 83,7% in cazul facturilor de telecomunicatii si comunicatii mobile, 79,7% in cazul facturii de gaz.
Strict la nivelul populatiei din mediul rural, pentru fiecare din tipurile de facturi enuntate anterior, procentul celor ce efectueaza plati cu numerar depaseste 96%. Totodata, la nivel national, in randul celor responsabili cu plata contravalorii taxei de drum, 83,4% o achita in numerar iar din utilizatorii de cartele de telefonie preplatita, 86,3% utilizeaza numerar pentru a-si reincarca creditul.
* Procentele sunt extrase din rezultatele unor studii realizate de Millward Brown pentru PayPoint Romania la nivel national, in perioada Aprilie-Mai 2016, in cadrul carora au fost utilizate urmatoarele doua metodologii: interviuri in fata unor magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural (pe un esantion de 1.000 de persoane, 18-65 ani, utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint) si interviuri telefonice (pe un esantion de 1.000 de persoane din mediul urban si rural, 18-65 ani, responsabile cu efectuarea platilor in gospodarie).
Sursa: hotnews.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: