Vânzările de articole vestimentare reprezintă mai mult de 10% din totalul cumpărăturilor realizate online. În 2015, valoarea achizițiilor de articole vestimentare din România a trecut de 170 de milioane de euro, cu 20% mai mult față de anul 2014. În acest context, firma MKOR Consulting a realizat un studiu asupra pietei online de fashion, care a analizat obiceiurile de consum vestimentar ale utilizatorului român de internet: ce cumpără, de unde, cât de des.
„Fără a fi un studiu exhaustiv, am încercat să definim principalii parametri ai achizițiilor vestimentare, cu focus pe brandurile românești. Ne-a interesat dacă românii cumpără haine produse în România, dacă ar fi dispuși să plătească în plus pentru acestea, dar și în ce măsură retailerii online pun la dispoziția clienților lor articole vestimentare Made in Romania.”, potrivit MKOR Consulting.
„Am reușit să discutăm cu sapte dintre cele mai importante magazine de fashion din România. Rezultatele reflectă, în paralel, perspectiva retailerilor și a consumatorilor asupra pieței de fashion online din România. „, mai precizeaza compania.
Iata concluziile:
Dupa mall-uri, 67% dintre romani prefera sa isi cumpere haine din magazinele online. O treime dintre respondenti sustin ca fac astfel de achizitii o data (28,8%) sau de doua ori pe luna (29,4%).
Chiar dacă studiul a fost efectuat în afara perioadelor de sărbători, când intensitatea cumpărăturilor crește, peste două treimi dintre respondenți au achiziționat produse vestimentare online, în perioada ultimei luni.
Atunci cand vine vorba de modalitatea de plata, romanii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel incat noua din zece persoane opteaza pentru plata ramburs (88%) si doar 26% platesc cu cardul, informeaza News.ro. De asemenea, PayPal este preferat de 5% dintre cumpărători, „fiind mai degraba o metoda de plata nepopulara in Romania”.
Plata ramburs este preferată în 9 cazuri din 10, deoarece „aduce siguranța livrării produsului comandat, iar în cazuri deosebite, permite returul comenzii fără a cere refinanțare.”, potrivit studiului.
Peste jumatate dintre ei au declarat ca au returnat, cel putin o data, la produsul comandat. Motivul principal mentionat este legat de marimea necorespunzatoare a hainelor – 80,3% sau pentru ca produsul nu era asemanator cu cel de pe site.
”Exista suficient spatiu de crestere pe piata online, iar retailerii pot specula aceasta oportunitate. (…) Pentru imbunatatirea serviciilor oferite de magazinele online, acestea trebuie sa stie ca, pentru o comanda medie de 122 lei, cumparatorii considera ca magazinul ar trebui sa suporte cheltuielile de transport”, potrivit fondatorului MKOR, consultantul Corina Cimpoca.
Peste jumatate din cei interesati de achizitionarea hainelor din mediul online isi cauta informatiile pe Google sau pe Facebook. In acest moment, foarte putini folosesc aplicatiile puse la dispozitie de magazinele online.
Doar o treime dintre respondenți au utilizat vreodată aplicația mobilă a vreunui magazin online, iar 62% nu au folosit-o niciodată. Din totalul respondenților, 38% consideră inutilă aplicația mobilă pentru magazinul online de haine, în timp ce 32% o consideră utilă sau foarte utilă. Conform statisticilor, 1 din 2 români aveau smartphone în 2015, deci potențial există pentru utilizare. Probabil că retailerii ar trebui să depună mai mult efort în a atrage atenția utilizatorilor cu aplicații mobile.
„Studiul pietei online de fashion din Romania” a fost realizat in perioada 12-22 iunie 2016, la nivelul intregii tari, pe un numar de 500 de respondenti, care au achizitionat cel putin o data produse vestimentare in mediul online, in ultimele 12 luni. Profilul respondenților: 97.9% femei, 2.1% bărbați; 26% între 26 și 35 ani, 35% între 36 și 45 ani, 26% între 46 și 55 ani.
Anul trecut, circa 2,7 milioane de romani si-au facut cel putin o data cumparaturile pe internet, cheltuind 1,4 mld. euro, cu aproximativ 30% mai mult decat in 2014, potrivit statisticilor oficiale.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: