[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani doresc sa cumpere ceva de Black Friday

19 noiembrie 2015

Anul acesta, de Black Friday, cele mai multe liste de cumparaturi vor avea, in medie, intre 2 si 3 produse, fiind in crestere, comparativ cu 2014, potrivit unui studiu Millward Brown Romania. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent televizoarele, fiind mentionate de 40% dintre respondenti, electrocasnicele mici (39%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele sau robotii de bucatarie, si telefoanele mobile (22%).

Masinile de spalat si frigiderele sunt urmatoarele doua categorii de produse prezente in preferintele romanilor pentru Black Friday, fiind amintite de 18%, respectiv 17% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie.

“Black Friday este un eveniment deja de traditie in Romania. in plus, observam ca in fiecare an sunt mai multi romani care isi exprima dorinta sa cumpere ceva in cadrul acestei campanii. Acest lucru se datoreaza succesului editiilor precedente, aparitiei constante de noi magazine implicate in eveniment, dar si varietatii tot mai mari a categoriilor de produse oferite la reducere”, explica Daniela Lazar, Managing Director, MillwardBrown Romania.

Conform studiului, anul acesta, 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani doresc sa cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpara” sau „sigur voi cumpara”). Comparativ cu 2012, aproape de trei ori mai multe persoane si-au exprimat dorinta de a cumpara un produs de Black Friday anul acesta.

Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului in comertul romanesc, a ajuns anul acesta la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat.

Segmentele de populatie in randul carora se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populatiei generale, sunt barbatii si tinerii (cei intre 24 – 34 de ani).

Fata de media generala de 59% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca „sigur sau probabil vor cumpara”, in cazul barbatilor media urca la 63%, iar in cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferente fiind semnificative statistic, la un nivel de incredere de 95%.

Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de Black Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat de ei, arata astfel: 30% eMag, 21% Altex, 9% Flanco, 8% Carrefour, 4% Kaufland, 3% Media Galaxy, 3% Auchan, 3% Domo, 2% Lidl, 1% Cora.

Comparativ cu anul trecut, singura modificare notabila este scaderea semnificativa a numarului celor care iau in calcul Domo.

Fata de editia din 2012, top 3 a ramas neschimbat insa a crescut foarte mult ca pondere, reprezentand astazi peste 50%. Iata cum au ales romanii sa-si faca cumparaturile de Black Friday (tot pe baza unui studiu Millward Brown Romania):
1. eMAG.ro – 21,1%
2. Flanco – 18,4%
3. Altex+Mediagalaxy – 12,3%
4. Domo – 9,4%
5. Carrefour – 8,6%
6. Metro – 2,8%
7. evomag.ro – 2,2%
8. PCGarage.ro -1,6%
9. Kaufland – 1%
10. Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro – 0,6%

Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada: 4 noiembrie – 5 noiembrie 2015. Eroarea de esantionare este de +/-2,2%.

Sursa: agora.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?