44% dintre utilizatorii de internet din Europa nu au incredere in nivelul de siguranta al cumparaturilor sau tranzactiilor online, iar 38% dintre utilizatori ar opta pentru plati electronice mai frecvent daca ar avea certitudinea ca sunt protejati de fraudele cibernetice, conform unui studiu realizat de Kaspersky Lab in colaborare cu B2B International. Potrivit cercetarii, clientii nu au incredere in sistemele de plata online din motive de securitate.
Acest studiu arata ca 62% dintre utilizatori se tem de fraudele financiare online, si dezvaluie numeroase exemple de motive pentru care acestia au rezerve. De exemplu, 34% dintre cei care opteaza pentru plati online considera ca si aplicatiile oficiale ale organizatiilor financiare pentru dispozitivele mobile necesita masuri de securitate suplimentare pentru a putea fi folosite in siguranta. In plus, 44% dintre utilizatori sustin ca au anulat o operatiune financiara in timpul procesarii acesteia din cauza temerilor cu privire la siguranta.
Nivelul de protectie impotriva fraudelor cibernetice este un factor important pentru utilizatori in alegerea unui magazin online sau a unui operator de servicii financiare: 61% dintre respondenti au afirmat ca s-ar simti mai protejati daca organizatiile ar adopta masuri de securitate aditionale pentru protejarea datelor financiare. Mai mult, 71% dintre utilizatorii europeni sustin ca este necesar ca sistemele de plati online si magazinele online sa le protejeze si computerele si dispozitivele mobile impotriva fraudelor financiare.
In acelasi timp, multi utilizatori sunt constienti ca trebuie sa implementeze propriile masuri de securitate, in plus fata de protectia oferita de furnizorii de servicii de plati electronice. In timp ce 22% dintre utilizatorii europeni considera ca securitatea propriilor tranzactii financiare este responsabilitatea bancilor si 14% dintre acestia considera ca ei insisi sunt responsabili, majoritatea (59%) sunt de parere ca atat utilizatorii cat si bancile detin responsabilitatea protectiei informatiilor financiare. Datele arata ca utilizatorii ar accepta instrumente noi de la organizatiile financiare pentru a lucra impreuna pentru prevenirea fraudelor cibernetice.
„Pentru a incuraja oamenii sa inceapa sa utilizeze serviciile de plata electronica in mod activ, bancile, magazinele online si sistemele de plati online trebuie sa asigure utilizatorii ca sunt protejati de fraudele cibernetice.”, a declarat Ross Hogan, Global Head of the Fraud Prevention Division din cadrul Kaspersky Lab.
„O solutie ar fi ca serviciile de plati electronice sa adopte masuri suplimentare de securitate care sa protejeze tranzactiile bancare si platile pe internet sau prin intermediul dispozitivelor mobile. Aceste masuri de protectie suplimentare, specializate pe protectia tranzactiilor financiare, ofera utilizatorilor o certitudine imediata si vizibila cu privire la siguranta banilor lor,” a explicat Ross Hogan.
O asemenea masura de protectie suplimentara este utilizarea platformei Kaspersky Fraud Prevention. Componentele acestei solutii cuprinzatoare se instaleaza atat pe infrastructura organizatiei cat si pe dispozitivele utilizatorului, incluzand aici computere, tablete si smartphone-uri care functioneaza pe diferite sisteme de operare. In plus, „solutia integreaza instrumente care pot fi utilizate pentru a dezvolta aplicatii de mobil bazate pe tehnologiile avansate Kaspersky Lab si servicii care pun la dispozitie informatii despre ultimele amenintari cibernetice descoperite si despre modalitatile de a le combate.”, potrivit comunicatului de presa.
Kaspersky Lab este cel mai mare producator privat de solutii de securitate endpoint din lume, fiind inclus in topul primilor patru producatori de solutii pentru protectie endpoint la nivel mondial. Pe parcursul celor 17 ani de existenta, compania a ajuns sa fie prezenta in aproximativ 200 de tari, solutiile sale protejand peste 300 de milioane de utilizatori din intreaga lume.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: