[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Strategia de dezvoltare a Patria Bank vizeaza castigarea clientilor din orasele mici

19 decembrie 2016

Patria Bank, noua banca rezultata din fuziunea institutiei cu acelasi nume cu Banca Carpatica, pariaza de la 1 ianuarie pe reinvierea clientilor latenti din reteaua Carpatica si pe atragerea de clienti noi din orasele mici, unde va concura mai mult cu IFN-urile decat cu bancile mari.

Noua Patria Bank are peste 240.000 de clienti, insa aproximativ 200.000 sunt clienti activi, 75% dintre acestia sunt din reteaua Carpatica, in timp ce Patria Bank a contribuit cu 50.000 de clienti activi.

Totusi, multi dintre clientii Carpatica au intrat intr-o stare latenta in ultimii ani, fiind privati de produse bancare moderne si de credite. Cei ramasi au preferat sa mentina activitatea tranzactionala la un nivel redus si sa plaseze banii in depozite.

“Sunt in general clienti mai in varsta, trecuti de 40 de ani, care prefera depozitele la termen, clienti care acceseaza servicii de transfer de bani sau servicii tranzactionale la un nivel scazut. Acum trebuie sa satisfacem nevoia de creditare pe portofoliul existent, venind cu produse noi”, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro Tica Dumitru, seful pe retail al Patria Bank.

Noua banca ataca puternic zona oraselor mici, unde veniturile populatiei sunt scazute. Oficialii Patria precizeaza ca banca va intra in competitie cu IFN-urile, dar va incerca sa duca dobanzile sub nivelul practicat de acestea. Banca va accepta sa crediteze persoanele fizice cu venituri incepand de la 500 de lei pe luna si va merge in cazul creditelor de consum fara documente, acordate rapid, pana la 20.000 lei.

Cele mai mari schimbari, insa, vor aparea la nivelul clientilor Patria Bank. La nivelul sucursalelor acestia vor continua sa lucreze cu aceeasi oameni, dar vor avea carduri noi, codurile IBAN se vor schimba si vor avea noi aplicatii de Internet si Mobile Banking. Noua banca a notificat deja clientii Patria, cardurile au fost livrate, iar un call-center a asigurat suport si consultanta pentru toti clientii, inclusiv pentru a-i invata sa foloseasca noile aplicatii de banking la distanta.

Odata cu fuziunea, Patria Bank va avea 111 unitati, in 75 de localitati. Banca va fi prezenta in toate orasele cu peste 100.000 locuitori si, selectiv, in orasele intre 50.000 si 100.000 locuitori. 40 de unitati vor fi insa in orasele mici, sub 50.000 de locuitori. In Bucuresti, Patria Bank va avea 16 sucursale.

Foarte important este si mediul rural de unde banca se asteapta sa atraga clienti prin intermediul parteneriatului cu Posta Romana, prin care se doreste vanzarea de credite, carduri si atragerea de depozite. Din nefericire, chiar daca BNR a fost de acord cu acest parteneriat, se pare ca Ministerul Comunicatiilor nu il imbratiseaza. Ramane de vazut daca noul guvern va aduce o noua abordare, in aceasta chestiune, la conducerea ministerului.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?