Statistici ALB: aproape jumatate dintre clientii IFN-urilor pe credite de consum, inclusiv pe card, au venituri sub 1.000 lei

21 septembrie 2015

Asociatia Societatilor Financoare – ALB, a anuntat ca membrii sai au acordat, in primul semestru al anului 2015, credite in valoare de 1.149 milioane Lei, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Creditele destinate consumului personal reprezinta 91,9% din total, respectiv 1.056 milioane Lei.

Fata de aceeasi perioada a anului 2014, in domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au scazut de la 49% la 48%, imprumuturile de nevoi personale detin o cota de 43% avand o crestere cu 2%, iar creditele la POS au scazut de la 10% la 9%.

In ceea ce priveste ponderea creditelor pe categorii de varsta ale debitorilor, fata de aceeasi perioada a anului 2014, ponderea creditelor acordate persoanelor peste 55 de ani a crescut de la 28% la 29%, celor acordate persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani a crescut de la 21% la 22%, iar ponderea creditelor acordate persoanelor intre 25 si 35 de ani a crescut de la 19% la 20%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani si celor sub 25 de ani, a inregistrat o scadere de 1%, respectiv 2%.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, in functie de nivelul de educatie, ponderea creditelor acordate persoanelor cu studii elementare a crescut de la 13% la 15%, in timp ce ponderea celor acordate persoanelor cu studii medii a scazut de la 52% la 50%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu studii superioare s-a mentinut la 35%.

In functie de venitul net al clientilor IFN care au accesat un credit de consum, categoria de venituri cuprinse intre 501 si 1000 Lei reprezinta o pondere de 47%, cea intre 1001 si 1500 Lei reprezinta o pondere de 24%, fiind urmata de veniturile intre 1501 si 2000 RON cu o pondere de 10%. Ponderi valorice cu o singura cifra si anume de 5%, 8% si respectiv 6%, se regasesc la categoriile de clienti cu venituri intre 2001 – 2500 Lei, a celor cu venituri peste 2500 Lei, respectiv a celor cu venituri sub 500 Lei.

Conform statisticilor, ALB reprezinta 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?