[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Statistici ALB: aproape jumatate dintre clientii IFN-urilor pe credite de consum, inclusiv pe card, au venituri sub 1.000 lei

21 septembrie 2015

Asociatia Societatilor Financoare – ALB, a anuntat ca membrii sai au acordat, in primul semestru al anului 2015, credite in valoare de 1.149 milioane Lei, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Creditele destinate consumului personal reprezinta 91,9% din total, respectiv 1.056 milioane Lei.

Fata de aceeasi perioada a anului 2014, in domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au scazut de la 49% la 48%, imprumuturile de nevoi personale detin o cota de 43% avand o crestere cu 2%, iar creditele la POS au scazut de la 10% la 9%.

In ceea ce priveste ponderea creditelor pe categorii de varsta ale debitorilor, fata de aceeasi perioada a anului 2014, ponderea creditelor acordate persoanelor peste 55 de ani a crescut de la 28% la 29%, celor acordate persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani a crescut de la 21% la 22%, iar ponderea creditelor acordate persoanelor intre 25 si 35 de ani a crescut de la 19% la 20%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani si celor sub 25 de ani, a inregistrat o scadere de 1%, respectiv 2%.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, in functie de nivelul de educatie, ponderea creditelor acordate persoanelor cu studii elementare a crescut de la 13% la 15%, in timp ce ponderea celor acordate persoanelor cu studii medii a scazut de la 52% la 50%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu studii superioare s-a mentinut la 35%.

In functie de venitul net al clientilor IFN care au accesat un credit de consum, categoria de venituri cuprinse intre 501 si 1000 Lei reprezinta o pondere de 47%, cea intre 1001 si 1500 Lei reprezinta o pondere de 24%, fiind urmata de veniturile intre 1501 si 2000 RON cu o pondere de 10%. Ponderi valorice cu o singura cifra si anume de 5%, 8% si respectiv 6%, se regasesc la categoriile de clienti cu venituri intre 2001 – 2500 Lei, a celor cu venituri peste 2500 Lei, respectiv a celor cu venituri sub 500 Lei.

Conform statisticilor, ALB reprezinta 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?