Startup-ul Oveit lanseaza conceptul de „Live Stream Shopping” pe piata locala. „Suntem in etapa de implementare a proiectelor pilot cu 10 companii din Romania, unele dintre ele lideri de piata.”

21 octombrie 2020

Oveit este prima companie care lansează conceptul Live Stream Shopping pe piața din România, printr-o soluție tehnologică, Streams.Live, care îmbină conceptul de sesiuni video live, cu experiența de shopping offline.

Live Stream Shopping este o alternativă inovatoare care susține procesul de digitalizare pentru retailerii și comercianții online de produse „direct to consumer”, în căutare de noi metode eficiente pentru a extinde experiența de cumpărare și de a crea o interacțiune autentică cu publicul țintă,” potrivit comunicatului.

Asociat cu tradiționalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experiență interactivă.

„Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească răspuns, schimbă impresii cu alți utilizatori și la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare,” precizeaza compania.

Reprezentantii Oveit spun ca Live Stream Shopping amplifică avantajele impulsului de cumpărare. „Butoanele integrate în video facilitează achiziția produsului la momentul potrivit și reduce riscul ca potențialul cumpărător să fie distras din traseul de cumpărare și să părăsească platforma.”

In plus, platforma vine cu soluții specifice inteligenței artificiale, precum analiza limbajului, analiza sentimentului, precum și măsurarea nivelului de prezență și interes asupra produselor în funcție de ce se întâmplă în video. La baza acestui produs stă conceptul de Machine Learning, ce permite utilizatorilor să obțină informații relevante despre comportamentul de consum și nivelul de interacțiune a publicului pentru a putea adapta sesiunile de Live Streaming și a genera conversii.

Detalii in videoclipul de mai jos:

Online-ul și offline-ul sunt menite să coexiste și să se completeze reciproc. Am dorit să dezvoltăm o soluție prin care retailerii și brandurile care vând direct către consumator, să se adapteze la noul context economic, în care traficul în magazinele fizice și vânzările generate de acest canal sunt în scădere majoră. Streams.Live este un instrument care se intregrează ușor în ciclul de vânzare, se instalează prin câteva click-uri în website-ul vendorului, iar în cazul în care acesta nu are un website propriu, întreaga experiență poate avea loc pe o pagina generată automat de sistem, complet personalizabilă,” declară declară Mihai Drăgan, COO, Oveit.

„Mecanismul de funcționare al tehnologiei de live streaming este simplu și ușor accesibil utilizatorilor. Experiența poate fi integrată în site-ul brandului cu un simplu copy/paste și oricine poate porni o sesiune de Live Stream Shopping prin câteva clickuri. De asemenea, soluția suportă și integrări prin API pentru parteneriatele complexe,” mai spune compania.

Live Stream Shopping își propune să facă accesibil conținutul live video către tot mai mulți retaileri și comercianți online, fără să implice o producție video amplă. Personalul de vânzări dedicat din magazinele offline, poate face prezentările live ale produselor în varianta online. În timp ce paginile de prezentare pot răspunde unor potențiale întrebări pe care cumpărătorii le pot avea despre produs, o sesiune live răspunde exact întrebărilor pe care clienții doresc să le adreseze, iar 85% dintre cumpărătorii online doresc mai multe informații despre produsul pe care doresc să-l achiziționeze.

Live Stream Shopping – cea mai interactivă experiență senzorială de cumpărare

Conținutul video reprezintă cea mai interactivă formă de conținut online la ora actuală, iar soluția transformativă Streams.Live îmbină „entertainmentul” cu experiența de cumparaturi personalizată, contribuie la autenticitatea brandului și influențează creșterea ratei conversie de până la cinci ori, comparativ cu comertul electronic tradițional.

„Soluția Streams.Live generează o interacțiune de opt ori mai mare prin comentarii față de alte forme de conținut, întrucât vizitatorii petrec de trei ori mai mult timp urmărind un video live versus un video preînregistrat. Se creează, astfel, un sentiment de exclusivitate în mintea consumatorului și de apartenență la comunitatea creată în jurul brandului,” se mai arata in comunicat.

În ceea ce privește securitatea, Streams.Live creează doar interacțiunea dintre brand și cumpărător, procesul efectiv de check-out desfășurând-se în platforma brandului. Informațiile clienților sunt procesate prin sistemul companiei care utilizează serviciul, asigurându-se astfel continuitatea proceselor de marketing și e-commerce deja implementate.

Piața de e-commerce globală e în creștere, iar România nu face excepție

Cu peste 4.5 miliarde de persoane cu acces la internet și peste 2.05 miliarde de cumpărători online, conform Statista[1], piața de e-commerce este una dintre cele mai competitive piețe la nivel global, iar brandurile sunt într-o continuă căutare pentru a adopta cele mai inedite metode de a se conecta cu publicul țintă și de stimula și simplifica procesul de achiziție.

În România, piața de e-commerce este în ascensiune continuă si are un foarte mare potential. Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) se asteapta ca in acest an valoarea cumparaturilor online online (atat de pe site-urile locale cat si cele internationale) sa se ridice la peste 5,5 mld.euro, cu 30% mai mult fata de 2019. Aceasta este cea mai mare rata anuala de crestere, pe segmentul e-commerce, la nivelul UE – pentru a doua oara in ultimii cinci ani (Romania s-a clasat pe primul loc si in 2016, potrivit Ecommerce Europe).

În China sau Statele Unite, conceptul de Live Stream Shopping este deja foarte popular și are o influență pozitivă asupra pieței de e-commerce, fiind considerat cea mai mare schimbare în comerț din ultimii 100 de ani.

„Ne dorim să fim parte din valul care revoluționează comerțul românesc și prima opțiune când vine vorba de tehnologia stream shopping,” spun reprezentantii Oveit.

Vedem un mare potențial pentru acest instrument digital în ajutorul retailerilor din România și a companiilor e-commerce. Suntem în prezent în etapa de implementare a proiectelor pilot cu 10 companii din România, unele dintre ele lideri de piață, din industrii precum Fashion&Beauty, Food&Beverage, Automotive, Electronics și Home&Leisure, și ne propunem să avem cel puțin 100 de parteneriate active cu brandurile din retail până în primăvara anului viitor. Vizăm în 2021 lansarea soluției Streams.Live pe piața din SUA și pe parcursul anului, în Africa de Sud, Japonia, UK și Irlanda, unde deja avem clienți pe soluțiile de plăți cashless și contacteless”, completează Alexandru Pana, VP Customer Success Oveit.


Compania Oveit, cunoscută pentru soluția cashless payment pentru evenimente, respectiv Digital Wallet, a fost fondată în anul 2015 în România, iar din 2019 s-a stabilit în Statele Unite ale Americii, deschizând un birou în Austin, Texas, în urma primirii unei finanțări.

În cadrul Galei NO CASH, a fost votat drept cel mai promițător start-up al anului 2019.

Oveit își propune să fie parte integrantă a digitalizării sectorului comercial, întrucât soluția sa tehnologică se adresează tuturor retailerilor care își doresc o comunicare directă cu consumatorii lor. Tehnologia de streaming permite o interacțiune în timp real cu audiența, translatând experiența de shopping din mediul offline în online.

[1] Statista https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?