[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Sondaj BNR – continua contractia cererii de credite in cazul populatiei si in T2/2012

24 mai 2012

24 mai, 2012 – In primul trimestru din acest an, cererea pentru creditele de consum s-a situat pentru al treilea trimestru consecutiv in teritoriu negativ, pe fondul diminuarii solicitarilor pentru credite de consum garantate cu ipoteci, cat si pentru carduri de credit, potrivit ultimului “Sondaj privind creditarea companiilor nefinanciare si a populatiei”, realizat de BNR.

Cererea de credite a ramas relativ constanta pentru sectorul companiilor si s-a contractat in cazul populatiei. Bancile anticipeaza pentru T2/2012 o diminuare a cererii de finantare pentru ambele sectoare. Pe termen scurt, bancile (in procent net de peste 40 la suta) prognozeaza o contractie suplimentara a cererii pentru creditele de consum, pe fondul diminuarii cererii pentru creditele de consum garantate cu ipoteci. Pentru segmentul cardurilor de credit, bancile anticipeaza o crestere moderata a cererii in T2/2012 (procent net de circa 15 la suta).

Pierderea in caz de nerambursare (LGD)

La nivel agregat, pierderea medie in caz de nerambursare (LGD) pentru creditele populatiei intrate in starea de nerambursare in T1/2012 s-a mentinut la circa 42 la suta. LGD pentru creditele de consum negarantate cu ipoteci si pentru cardurile de credit inregistreaza cel mai ridicat nivel in cadrul portofoliului institutiilor de credit (65, respectiv 55 la suta), in timp ce pentru creditele imobiliare si cele de consum garantate cu ipoteci LGD se situeaza usor sub 20 la suta.

Sondajul este efectuat trimestrial de BNR in lunile ianuarie, aprilie, iulie si octombrie. Are la baza un chestionar care este transmis primelor 10 banci alese dupa cota de piata aferenta creditarii companiilor si populatiei. Aceste institutii detin aproximativ 80% din creditare. Opiniile acopera evolutiile din ultimele trei luni si asteptarile privind urmatoarele trei luni.

Nota – In cazul cererii de credite, procentul net reprezinta diferenta dintre procentul bancilor care au raportat cresterea cererii de credite si procentul bancilor care au raportat scaderea acestora. Un procent net pozitiv semnaleaza ca o proportie mai mare de banci a raportat cresterea cererii de credite, în timp ce un procent net negativ presupune ca o proportie mai mare de banci a raportat scaderea cererii de credite. Procentul net este calculat tinandu-se cont de cota de piata a bancilor respondente.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?