[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Solutiile romanesti de plata contactless pentru transportul public recunoscute international

8 februarie 2012

8 februarie 2012 – BRD si MasterCard au participat la evenimentul anual Transport Ticketing din Londra, pentru a prezenta solutia BRD Transport. Aceasta este considerata de catre marii operatori de transport drept o noutate tehnologica la nivel mondial. Transport Ticketing este cel mai important eveniment din Europa si unul dintre cele mai importante din lume, pe tema transportului public.

Noutate tehnologica la nivel mondial, BRD Transport este o solutie ce are la baza echipamente de validare contactless a calatoriilor. Solutia este dezvoltata de BRD pe platforma de acceptare contactless MasterCard PayPass, certificata de MasterCard.

Solutia de ticketing a fost lansata de BRD in 2011, dupa ce banca dezvoltase anterior proiecte pilot si testase platile contactless la metrou. BRD Transport este un model unic, pionier pe segmentul solutiilor de ticketing, avantajele sale fiind recunoscute de lideri mondiali din domeniu. Un element inedit este faptul ca Sibiul a devenit in 2011 primul oras european care nu este capitala si beneficiaza de aceasta solutie in mijloacele de transport la suprafata.

„Solutiile de plata lansate de BRD pe platforma MasterCard PayPass reprezinta o dovada in plus a dinamicii pietei din Romania. Faptul ca ele sunt recunoscute la nivel international drept deschizatoare de drumuri, la propriu si la figurat, ne determina sa extindem aceste solutii si pentru alte segmente de pe piata, in afara transportului in comun”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

„Am fost onorati sa fim invitati in calitate de speakeri in cadrul unuia dintre cele mai importante evenimente anuale internationale pe zona de ticketing si am demonstrat inca o data ca noi, romanii, suntem inovatori si stim sa ne punem amprenta pe ceea ce numim evolutie tehnologica”, a declarat Elena Oprea, Director Executiv Delegat, Strategie si Marketing, BRD-Groupe Société Générale.

In cadrul evenimentului, reprezentantii BRD au prezentat mecanismul tehnologiei care sta in spatele solutiilor de plata si etapele implementarii in transportul in comun. Prima etapa a avut in vedere o noua utilizare a cardurilor pentru posesorii romani: accesul pe stadioanele unor cluburi de fotbal, precum Dinamo sau CFR Cluj, pe langa toate facilitatile unui instrument de plata obisnuit. Cea de-a doua etapa a vizat implementarea acestei solutii la metroul bucurestean. In cea de-a treia etapa, tehnologia a fost adaptata pentru plati rapide in toate statiile Metrorex din Bucuresti si in mijloacele de transport in comun din alte cinci orase, prin intermediul solutiei BRD Transport.

Solutia BRD Transport are avantajul ca permite plata cu orice card contactless, emis sub siglele MasterCard sau Maestro PayPass, indiferent de banca emitenta sau de tara de origine. De exemplu, un card emis in SUA sau Marea Britanie poate fi folosit in transportul in comun din Romania.

„Plata contactless in transportul in comun este un subiect dezbatut la nivel international de mult timp, iar noi am reusit sa fim printre cei care au trecut la fapte. Asadar, Romania nu este recunoscuta doar la gimnastica pentru 10 pe linie, ci si la inovatie tehnologica. Ne numaram printre putinele tari unde se poate plati in transportul in comun rapid si in siguranta, alaturi de SUA, Anglia si China, deci alaturi de unele dintre cele mai importante piete din lume”, concluzioneaza reprezentantul MasterCard.

Transport Ticketing este cel mai important eveniment din Europa pe tema solutiilor de plata in transportul public, la care participa lideri din domeniu din intreaga lume. In cadrul forumului se prezinta cele mai importante proiecte din regiune, dedicate in principal dezvoltarii solutiilor de plata in transport, si se dezbat tendintele spre care se indreapta piata. La Transport Ticketing 2012 au participat 320 de persoane din 28 de tari (incluzand Australia, Japonia, Africa de Sud, Jamaica, Nigeria si India), 160 de operatori de transport, 20 de expozanti si 50 de vorbitori, pe durata celor trei zile ale evenimentului.

BRD a emis peste 60.000 de carduri contactless. Detinatorii pot folosi cardul contactless in marea majoritate a zonelor de interes: magazinele Carrefour, Inmedio, restaurantele PizzaHut, KFC, Mic.ro, magazinul Ikea, dar si pentru plata calatoriilor cu transportul in comun – la Metrorex, RATB si in cadrul mai multor regii de transport din tara. Banca are peste 2,2 milioane de carduri valide si opereaza o retea de peste 1.500 de ATM-uri si 24.000 POS-uri.

Taguri:
Comentarii (1)
  1. Viorel Gaftea spune:

    O furaciune pentru cetatean. In alte tari europene daca iei un bilet mergi o ora, poti schimba mijlocul de transport in acest timp. Calatoria este drumul pana la destinatie. La noi este o statie mica ca sa eviti baltile pana ajungi la alt mijloc de transport unde contactless platesti alta calatorie. Apoi de fiecare data trebuie sa cumperi si cartela sau sa stii sa o platesti de la inceput. Cel putin pentru turisti este f.f.f dificil dar cateva firme si persoane au castigat simtitor cu acest proiect

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?