[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Soluția un-doi Centru de plăți a procesat 36 mil. de tranzacții de plăți în valoare de peste 3,5 miliarde de lei, in 2021

27 ianuarie 2022

Costul mediu lunar cu utilitățile în gospodăriile din România a fost, în 2021,  de 497 de lei, în creștere cu circa 12% față de anul anterior, potrivit unei analize realizate de serviciul de plăți de facturi un-doi Centru de plăți. Calculul include costurile lunare medii per gospodărie cu plata facturilor pentru electricitate, gaze naturale, apă-canal și servicii de internet-TV-telefonie achitate în rețeaua de peste 10.000 de magazine partenere și în aplicația un-doi Centru de plăți, ce deservesc milioane de români din întreaga țară.

Prin un-doi Centru de plăți s-au desfășurat, în 2021, peste 36 de milioane de tranzacții de plăți de facturi, reîncărcare prepay, asigurări și viniete, atât în cele peste 10.000 de magazinele partenere deschise în peste 2.600 de localități urbane și rurale din întreaga țară, cât și direct în aplicația de mobil un-doi Centru de plăți, descărcată de peste 60.000 de utilizatori în primul an de la lansare (decembrie 2020 – decembrie 2021).

În total, soluția un-doi Centru de plăți a procesat tranzacții în valoare de peste 3,5 miliarde de lei, în 2021, în creștere cu 23% față de anul anterior.

Anul trecut, românii au plătit, în medie, 213 lei pentru facturile lunare la gaze naturale, acesta fiind cel mai mare cost suportat cu utilitățile. Valoarea medie a unei facturi la electricitate a fost de 138 de lei, în 2021, în timp ce pentru apă-canal românii au achitat 79 de lei lunar și 67 de lei pentru servicii de internet-TV-telefonie.    

Astfel, valoarea medie a unei facturi de utilități plătite de români în 2021 a fost de 111 lei.

În prezent, peste 90% din facturile de utilități emise în România pot fi plătite în aplicația un-doi Centru de plăți.  

Odată cu creșterea valorii medii a facturilor de utilități, anul trecut a fost marcat și de efervescența în piața asigurărilor RCA, având în vedere ieșirea din piață a unor asigurători. În 2021, achiziția de asigurări RCA a fost un serviciu foarte accesat de către posesorii de mașini în aplicația un-doi Centru de plăți.

În aplicația un-doi Centru de plăți, utilizatorii au posibilitatea de a compara și a alege dintr-o mare varietate de oferte de la toți asigurătorii importanți din România și pot încheia și reînnoi asigurări RCA simplu, direct de pe mobil, primind, ulterior, notificări automate de reînnoire a polițelor înainte de expirarea perioadei de valabilitate.

„Ne bucurăm că, anul trecut, am reușit să fim alături de clienții noștri, atât prin rețeaua de magazine partenere din întreaga țară, cât și prin aplicația de mobil și să le oferim o gamă tot mai variantă de servicii, lucru confirmat și de creşterile de 15% a numărului de tranzacţii şi de 23% a valorii totale a acestora.

Încă de la lansare, aplicația se află într-o continuă dezvoltare, atât în ceea ce privește funcționalitățile, cât și adăugarea de noi furnizori, astfel încât să fie o soluție completă de care românii au nevoie pentru a-și gestiona toate serviciile de asigurări, viniete, reîncărcare, plăți de diferite taxe și a tuturor facturilor și chiar pentru organizarea documentelor importante pe care trebuie să le acceseze rapid în varii situații”, spune Călin Chira, General Manager, un-doi Centru de plăți.

Printre serviciile adăugate, recent, în aplicație se numără plățile de taxe de permis și înmatriculare, viniete pentru Ungaria, dar și funcționalitatea „Documentele mele”, prin care utilizatorii pot să își stocheze toate actele sau documentele importante la care au nevoie de acces ușor, inclusiv certificatul de vaccinare european.

Utilizând aplicația un-doi Centru de plăți, toate facturile asociate contului de utilizator sunt aduse automat în aplicație, care va notifica emiterea și scadența acestor, precum și reînnoirea diferitelor polițe și taxe realizate din contul de client.

____________

un-doi Centru de plăți este o soluție lansată de Mobile Distribution, companie prezentă pe piață din 1997. Din 2005, compania s-a specializat în distribuția de cartele prepay ale principalilor operatori de servicii telecom, iar în 2014 Mobile Distribution a introdus soluția un-doi Centru de plăți, un serviciu de încasare a facturilor de utilități prin rețeaua de magazine partenere din toată țara, rețea care a ajuns în prezent la un număr de peste 10.000.

un-doi Centru de plăți are parteneriate încheiate cu majoritatea furnizorilor de utilități naționali, regionali și chiar locali și, în prezent, peste 90% din facturile de utilități emise în România pot fi plătite prin aplicație. Între acești furnizori se numără: Electrica Furnizare, E-On, RCS&RDS, Vodafone, Orange, Enel, Telekom, Engie, CEZ, Akta, Avon și mulți alții.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?