Solutia de plata ING Pay are cel mai mare grad de utilizare in Romania, dintre toate tarile in care este prezent grupul ING. Adoptia a crescut aproape cu cinci puncte procentuale in doar trei luni.

Premium
3 iunie 2020

In acest moment, din cei aproximativ un milion de utilizatori activi de HomeBank, 25% sunt in acelasi timp si utilizatori activi de ING Pay si Apple Pay, potrivit datelor statistice prezentate in cadrul conferintei Future Banking de catre Alina Iacomi – Tribe Lead Digital – ING Bank Romania.

Explicand diferentele in gradul de utilizare si de adoptie al celor doua solutii de plata de tip mobile wallet, reprezentantul bancii a precizat ca din punct de vedere numeric, ponderea este aproximativ egala intre cele doua solutii, „usor in favoarea ING Pay ceea ce nu este de mirare daca tinem cont de distributia de telefoane mobile (n.r. Android vs iOS) si de felul in care sunt achizitionate in Romania, dar si de faptul ca a fost prima solutie lansata”.


„Din punct de vedere al tranzactiilor si al valorilor tranzactionate balanta inclina usor catre Apple Pay. Din nou cred ca este o concluzie care nu surprinde.”

Din perspectiva evolutiei gradului de adoptie din ultima perioada, oficialul bancii a mai spus ca, in primul trimestru din acest an, aproximativ 20% dintre toate tranzactiile efectuate cu cardurile emise de ING au fost realizate fie prin ING Pay, fie prin Apple Pay. Pentru comparatie, in ultimul trimestru al anului trecut, ponderea era undeva la 15-16%.

Despre ING Pay, care este o solutie de plata pentru platforma Android prezenta in mai multe tari din Grupul ING, Alina Iacomi mai spune ca „are cel mai mare grad de utilizare in Romania, din punct de vedere al numarului tranzactiilor si volumelor tranzactionate”.

„Pentru noi asta a fost inca o confirmare apropo de comportamentul si de profilul puternic digitalizat al clientilor ING din Romania si al consumatorilor din Romania, in general.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?