Soferii vor putea plati cu mobilul taxa de la Fetesti-Cernavoda de 1 mai

22 aprilie 2015

La inceperea sedintei de guvern de astazi, la intrebarea premierului Ponta legata de intrarea in functiune a sistemului inteligent de taxare de la Fetesti-Cernavoda, ministrul transporturilor a declarat ca in prezent sistemul este in teste dar incepand cu 30 aprilie va fi complet functional.

„Vreau sa-l testam impreuna de 1 mai… sa vad ca functioneaza fara sa mai stau la coada si o sa va felicit public pe dumneavoastra si CNADNR-ul pentru rezolvarea acestei probleme.”, a declarat premierul Ponta. Singura problema pe care o mai vede premierul este ca noul sistem „sa nu fie mai inteligent decat noi”.

Sistemul informatic va inlocui achitarea tarifului de trecere cu oprire la bariera, soferii avand posibilitatea sa opteze pentru achitarea tarifului in afara statiei, in avans sau pana la ora 24:00 a zilei urmatoare, potrivit CNADNR. Astfel, soferii vor avea urmatoarele optiuni de achitare a tarifului: prin SMS transmis la un numar scurt; prin achitarea tarifului de trecere prin reteaua de parteneri autorizati ai CNADNR; prin utilizarea cardului bancar, in urma configurarii unui cont intr-un portal web si printr-o aplicatie pentru mobil puse la dispozitie de CNADNR.

Primele teste operationale au fost efectuate in 16 martie 2015.
Faza initiala a lucrarilor a implicat introducerea sistemului de recunoastere automata a numerelor de inmatriculare, printr-o serie de camere video pozitionate in agentia de incasare atat in punctul de intrare, cat si la iesire pentru a asigura identificarea si clasificarea conform categoriei din care face parte fiecare vehicul, precum si realizarea marcajelor rutiere, aceasta etapa fiind finalizata. CNADNR mentioneaza ca aceste camere video identifica trecerea, aplicand o marca temporara si coordonatele GPS. Daca nu se achita tariful de trecere pana la ora 24:00 a zilei urmatoare trecerii, actiunea va fi marcata drept posibila contraventie.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?