Cardurile vor fi emise sub licenta MasterCard, vor avea incorporata tehnologia chip&pin si, in plus, vor fi contactless, a anuntat reprezentantul Sodexo, domnul Jean Istasse, in cadrul unei conferinte FinMedia.
In prezent, Sodexo are o retea de acceptare formata din 50.000 de locatii. Trecerea tichetelor de masa pe carduri MasterCard nu inseamna insa ca reteaua de acceptare se va mari in mod automat la toti comerciantii din tara sau strainatate care afiseaza sigla MasterCard. Ba dimpotriva, vom asista la o premiera negativa: primele carduri emise sub licenta unei scheme internationale de plata care vor avea insa acceptare limitata, doar la anumiti comercianti si doar in tara.
Potrivit reprezentantului Sodexo, compania negociaza cu restaurante si magazine alimentare, in care sunt dispuse sa investeasca la nivelul infrastructurii de acceptare, daca nu exista deja un POS.
In conditiile in care aria de acceptare se diminueaza, ceea ce ar face ca pentru angajatori, posibil si pentru angajatii acestora, cardurile sa fie mai putin interesante decat tichetele de masa pe suport hartie, se pune intrebarea de ce prefera Sodexo sa emita noile carduri in parteneriat cu MasterCard?
Sunt cel putin doua motive. Primul este ca MasterCard, pentru a promova tehnologia contactless, subventioneaza atat activitatea de emitere cat si cea de acceptare. Astfel, schema internationala de plata acorda membrilor – iar Sodexo va deveni membru MasterCard – 0,8 euro pentru fiecare card contactless si 40 Euro la achizitia fiecarui terminal POS.
Cel de-al doilea este ca Sodexo poate participa la campaniile cu premii pe care MasterCard le desfasoara pentru promovarea tehnologiei contactless. Nu in ultimul rand, Sodexo isi va adauga un venit suplimentar in sensul ca va castiga o parte din comisionul de tranzactionare (interchange fee).
Chiar daca va usura mult logistica distribuirii voucherelor pe suport hartie, cardurile co-branded Sodexo MasterCard vor crea un disconfort pentru posesorii care nu vor putea sa-si afle soldul la ATM, sau chiar pe chitanta eliberata de POS, ci numai prin sms sau email.
Asteptam sa vedem cat de atractiva va fi alternativa oferita de bancile care doresc sa intre pe aceasta piata.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: