[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Smart Fintech lansează serviciul de interogare conturi (pf + pj), primul autorizat de BNR. Pana in iunie a.c., serviciul va acoperi cele mai importante 12 banci din Romania si Revolut.

23 martie 2022

Smart Fintech lansează un nou produs de open banking, Smart Accounts, „unicul serviciu de interogare de conturi dezvoltat în România și autorizat de Banca Națională a României”, potrivit comunicatului.

„Soluția se adresează atât persoanelor fizice și juridice, care vor putea să-și acceseze toate conturile bancare într-un singur loc, cât și tuturor companiilor care operează date financiar-bancare ale clienților, precum platformele de facturare, de management al finantelor personale, IFN-urile sau furnizorii de servicii ERP, fiind gândită să fie implementată direct în platformele acestora,” explica Smart Fintech.


„Smart Accounts este un produs headless (prin care serviciile bancare sunt integrate direct în platformele fintech, livrând conținut și experiență potrivite fiecărui canal și utilizator) care, prin intermediul API-urilor, aduce automatizarea integrală a tranzacțiilor și plăților potențialilor clienți, direct de la cont la cont. În prezent aceștia manevrează datele manual sau doar cu mici automatizări prin API-uri. Este o soluție de digitalizare și automatizare reală, accesibilă în 3 click-uri, într-o formă foarte simplă, într-un proces dinamic, cu date financiare live”, declară Mihaela Georgescu, Co-Fondator Smart Fintech.

„Din considerente de securitate, controlul asupra accesului la date rămâne la utilizatorul final, care permite acordarea consimțământului către platformele folosite pentru o perioadă de 90 de zile, cu posibilitatea ulterioară de prelungire”, completează Mihaela Georgescu.  

Integrarea care apropie băncile, companiile și clienții într-un mod sigur și rapid, cu multiple beneficii

Prin integrarea soluției de interogare de conturi în platformele proprii, businessurile care devin parteneri  Smart Fintech au acces la date despre profilarea clienților proprii, lucru care le permite să ia decizii strategice bine informate în ceea ce privește ofertarea ulterioară de produse și servicii. Mai mult, partenerii integrați Smart Fintech nu mai sunt nevoiți să treacă prin procesul de autorizare, furnizorul terț de servicii autorizat acționând ca intermediar între bancă și aceștia.

„Partenerii noștri pot analiza comportamentul de cheltuire și calcula scorul de performanță al fiecărui profil de client, pentru ca ulterior să îi poată adresa oferte de produse și servicii optime, bazate pe contextul și profilul financiar al acestuia”, mai explică Ana-Maria Georgescu, Co-Fondator, Sales & Marketing Manager Smart Fintech.

De cealaltă parte, utilizatorul final, fie că este persoană fizică sau juridică, beneficiază de implementarea soluției Smart Accounts în platformele pe care le utilizează prin accesul la detaliile legate de conturi, tranzacții și istoricul lor, și solduri. Toate aceste informații facilitează realizarea unor previziuni financiare, precum și sesizarea oportunităților de economisire și de investire.

”Soluția a fost gândită pentru a crea utilizatorului o experiență excelentă, într-un singur loc, pe baza accesului facil la informații financiare instantanee și oportunități de a inova și a crește”, adaugă Ana Georgescu.

100% suport local pentru parteneri și automatizarea integrală a tuturor operațiunilor

Dacă în Europa sunt 500 de furnizori terți autorizați, în România Smart Fintech este singura companie care a obținut autorizarea BNR și a pus deja pe piață într-un an de zile două produse de open banking de asemenea, autorizate de BNR – serviciul de inițiere de plăți – Smart Pay, iar acum serviciul de interogare de conturi – Smart Accounts. Un beneficiu major în a avea un furnizor local autorizat este faptul că echipa de suport este 100% locală, aspect important în procesul inițial de implementare a soluției și ulterior pe parcursul utilizării sale.

De asemenea, până în luna iunie 2022, atât Smart Pay, cât și Smart Accounts vor reuni cele mai importante 12 bănci din România, și Revolut, acoperind atât conturile de persoane fizice, cât și juridice.

Extinderea continuă și rapidă a listei de bănci este posibilă datorită SmartPG, hub-ul care furnizează integrarea normalizată a API-urilor bancare, în conformitate cu normele impuse de Autoritatea Bancară Europeană prin Directiva PSD2. SmartPG a fost dezvoltat de IT Smart Systems pe baza tehnologiei IBM Cloud API Connect și în prezent acoperă aproximativ 100 de bănci din România, Uniunea Europeană și Marea Britanie.

„Ne propunem ca până la finalul anului să avem încheiate 20 parteneriate pentru Smart Accounts și estimăm un volum de 500.000 interogări per bancă. Deja câțiva dintre partenerii noștri au testat produsul în SandBox (un mediu virtual izolat de testare care le permite utilizatorilor să ruleze programe și aplicații fără a le afecta), fiind mulțumiți de întreaga experiență și de oportunitățile disponibile, iar acum așteaptă lansarea pentru a putea finaliza implementarea în sistemul lor”, încheie Mihaela Georgescu.

_______________

Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluții inovatoare de open banking, aflate la convergența dintre cele două lumi: financiară și tehnologică. Este un start-up auto-susținut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu și Andrei Dumitru. Aceștia au lucrat împreună mai mulți ani în diferite proiecte de tehnologia informației și împărtășesc entuziasmul pentru open banking și potențialul de inovare pe care acesta îl deschide. Ambiția lor este să creeze în România servicii cu valoare adăugată bazate pe directiva PSD2 și să contribuie la dezvoltarea pieței românești, astfel încât nu numai TPP-urile din UE sau fintech-urile în parteneriat cu băncile să fie principalii actori.

PSD2 este directiva revizuită privind serviciile de plată instituită de Autoritatea Bancară Europeană, având ca scop creșterea concurenței pan-europene și includerea în sectorul financiar și a altor jucători în afara băncilor. Este o reglementare axată pe consumator, care permite utilizatorilor de plăți să controleze și să acceseze mai ușor datele tranzacționale ale conturilor proprii, oferind furnizorilor terți (TPP) reglementați capacitatea de a iniția plăți și de a accesa datele contului clienților. Pentru a face acest lucru, TPP-urile folosesc API-uri (interfețe de programare a aplicațiilor) dezvoltate și expuse de toate băncile din zona UE. Deoarece datele accesate și prelucrate sunt extrem de sensibile, activitatea și serviciile TPP necesită autorizare / licență de la autoritatea de reglementare locală.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?