[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Sistem de plata contactless introdus in transportul public din Caransebeș

9 decembrie 2021

Biletul de hârtie sau vechile legitimații de carton nu vor mai fi folosite pe autobuzele și microbuzele Transal Urbis. Noul sistem de ticketing cu plata contactless, o investiție de aproximativ 10.000 de lei a operatorului de transport public, a devenit funcțional, anunta Transal Urbis.

Noul sistem lansat de companie este bazat atat pe un card proprietar (ce este oferit gratuit unor categorii de persoane, precum cele cu handicap, pensionarilor, elevilor si celor cu venituri sub 2000 lei), cat si pe acceptarea oricarui card bancar, indiferent de emitent – in urma unui parteneriat de acceptare cu Banca Transilvania.


Sistemul este introdus pe patru autobuze şi doua microbuze care circulă la ora actuală în Caransebeş. Numarul de calatori este in jur de 5000 pe luna. 

Seful Secţiei Transport Public Local din cadrul Transal Urbis, Marius Vasilescu explica modul de functionare: „La urcarea în mijlocul de transport, există un dispozitiv care scanează cardul, iar dacă acesta este valabil, apare nume, prenume, perioada de valabilitate. Acum plata se poate face şi cu acest card, dar şi cash, iar din februarie 2022 sperăm să facem şi economie de hârtie când vine vorba de bilet, plata să se poată face cu cod de scanare a POS-ului, adică biletul să poată fi cumpărat virtual, pe telefon.”

In acest moment, compania lucreaza cu partenerul sau (AROBS Transilvania Software) la actualizarea terminalelor POS astfel incat acestea sa nu mai scoata bonul fiscal ci sa afiseze un cod QR care sa poata fi scanat cu o aplicatie iar biletul sa apara instant in telefon.

„Speram ca pana in luna martie a anului viitor sa fie implementata si aceasta solutie.” a mentionat Vasilescu,

Acesta a mai precizat ca sistemul de hartie nu va fi complet eliminat si va coexista cu cel modern bazat pe plata contactless prin card bancar insa „am dori sa-l eliminam la un moment dat„.

Acei călători care nu au card îşi pot face abonamente, care costă 50 de lei pe lună, nu e mult, înseamnă 1,6 lei pe zi, în timp ce un bilet pentru o singură călătorie este 2 lei şi se poate cumpăra încă de la şoferul mijlocului de transport sau de la controlor,” a mai precizat acesta.

__________

Solutia de plata pentru sistemul proprietar a fost oferita de AROBS Transilvania Software, companie cu sediul central în Cluj-Napoca care este specializată în furnizarea de soluții software personalizate.

În luna octombrie a acestui an, AROBS a închis anticipat în prima zi cel mai mare plasament privat din istoria pieței AeRO, prin atragerea sumei de 74,2 milioane de lei de la investitori.  In data de 6 decembrie 2021, compania a debutat pe piața AeRO a Bursei de Valori București, acțiunile fiind tranzacționate sub simbolul bursier AROBS.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?