[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Simplus asteapta afaceri de 1 mil. euro in acest an si spera sa iasa din insolventa in urmatorii 3 ani

22 iunie 2016

Compania Simplus Invest SRL, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de plată prin SMS, înfiinţat în anul 2002, care a intrat în insolvenţă la finele lunii octombrie a anului trecut, estimează că în acest va înregistra afaceri de 0,8 – 1 mil. euro, a declarat în cadrul emisiunii de business ZF Live Dan Boabeş (foto), fondatorul şi acţionarul majoritar al firmei.

„Anul trecut am încheiat anul financiar cu un milion de euro, dar nu ştiu dacă vom reuşi această performanţă şi anul acesta. Intrarea în insol­venţă s-a produs în a doua parte a anului trecut, iar după acest lucru câţiva clienţi au re­nunţat la noi, s-au speriat cum s-ar spune. Însă în conti­nuare în ulti­mele luni am reuşit să atra­gem parte­neri vechi şi clienţi şi sper să ne apropiem de un business de 0,8 – 1 milion de euro şi în acest an”, a declarat Boabeş.

El a menţionat că datoriile com­paniei se ridică la aproximativ 3 milioane de lei excluzând datoriile către firmele din grup. „Avem ca obiectiv plata parţială măcar a datoriilor, este vorba de o sumă de aproximativ 3 miloane de lei, dacă excludem firmele din grup. Deşi avem posibilitatea legală de a recupera datoriile pentru firmele din grupul nostru, noi dorim să renunţăm la acestea.“

Dan Boabeş a susţinut că problemele companiei ar fi fost declanşate de relaţia cu unul dintre operatorii de telefonie mobilă de pe piaţa locală. „Felul în care funcţionează businessul nostru este următorul: sumele plătite prin SMS pentru produse, servicii sunt încasate de operatorii mobili, operatorii ne transferă apoi nouă banii, iar noi transmitem banii mai departe către clienţi, este vorba de patru televiziuni, ziare, reviste, de exem­plu. Acum trei ani, unul din­tre operatorii de tele­fonie mobilă a decis să retragă, zi­cem noi abuziv, o sumă mare de bani din acest circuit. După o lungă peri­oadă după ce plăţile au fost realizate, operatorul a luat o astfel de decizie. Fiind o sumă mare de bani, de peste o jumătate de milion de euro, decizia a afectat posibilitatea noastră de a ne plăti partenerii. Acum situaţia s-a stabilizat în condiţiile în care acţionăm pe două planuri. Pe de o parte am mers în instanţă pentru recuperarea sumei respective, iar activitatea continuă în mod normal.“

Boabeş nu a menţionat numele companiei de telefonie mobilă, dar datele de pe site-ul Tribunalului Bucureşti arată că Simplus Invest a dat în judecată Orange România, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, pe data de 28 martie 2016, obiectul cauzei fiind „pretenţii”.

Suma totală a datoriilor companiei Simplus Invest, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de plată prin SMS, care a intrat în insolvenţă la finele lunii octom­brie din 2015, se ridică la 7,557 milioane de lei, dintre care 7,236 milioane de lei sunt creanţe negarantate, conform da­telor administratorului judiciar, compania Fast Insolv.

„Până la data întocmirii rapor­tului, administratorul judiciar a iden­tificat urmă­toarele cauze care au contri­buit la starea de insolvenţă a debitoarei: ve­nituri insu­ficiente generate de activitatea curentă, gradul mare de îndatorare, lipsa capacităţii de ram­bur­sare a creditelor“, potrivit rapor­tului realizat de administrator.

Datele din raport mai arată că şase companii de transport public din oraşe precum Bucureşti sau Iaşi au de recuperat de la compania Simplus Invest SRL o sumă totală de aproape 800.000 de lei, conform tabelului preliminar de creanţe întocmit de administratorul judiciar al Sim­plus, compania Fast Insolv SPRL. Dan Boabeş afirmă că Simplus va depune în peri­oada următoare un plan de reorganizare a companiei.

„În perioada urmă­toare se va de­pune un plan de reor­ga­nizare, avem ca obiec­tiv plata cel puţin par­ţială a sumelor datorate. Noi speram ca în 3 ani să putem să ne reor­ganizăm. Este şi o parte bună a acestei situa­ţii, faptul că ne-am restructurat la sânge o­pera­ţiunile, am făcut reducere de costuri şi doar personalul esenţial a fost păstrat, adică 5 persoane“.

Sursa: zf.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?