[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Sigmanet.ro intra intr-un imens scandal, si risca pierderi fara precedent pentru un magazin online, din cauza unei erori tehnice

7 ianuarie 2015

Timp de cateva ore, in prima parte a zilei de 1 ianuarie 2015, site-ul Sigmanet a fost afectat de o eroare tehnica prin care au fost modificate preturile la nu mai putin de 70% din totalul produselor vandute pe site. Au fost 500 de clienti care au comandat imediat produse cu un discount de peste 600.000 USD. Chiar daca o mica parte dintre comenzi a fost platita prin card, reprezentantii magazinului online au declarat ca nu vor onora nicio comanda.

„Am avut aproape 1.000 de comenzi plasate intr-un interval foarte scurt, circa 500 de clienti care au plasat nu mai putin de 1.700 de linii de comanda in decurs de numai cateva ore”, a declarat pentru wall-street.ro Mircea Ciucur, directorul general Sigmanet.ro si al grupului IT&S. Potrivit acestuia intreaga “nebunie”, dupa cum chiar acesta o descrie, a inceput de la primele ore ale diminetii, iar la ora 13 se lucra deja la remedierea site-ului. Timp de cateva zeci de minute site-ul a afisat un mesaj de eroare, pentru ca dupa ora 14 acesta sa functioneze si sa afiseze preturile corect.

“Totul a pornit de la o eroare primita pe feed-ul BNR, care a picat inca de la ora 6 dimineata, astfel ca toate preturile disponibile pe site au fost convertite la o rata de 1:1 in loc de 1:4,5 (curs euro) si 1:3,6 (curs dolar). BNR a confirmat problemele din sistem pe 1 ianuarie, ceea ce ne-a dovedit mai tarziu ca a fost o eroare tehnica”, a declarat Ciucur.

Clienti puteau gasi pe site-ul Sigmanet smartphone Samsung Galaxy S5, cu o memorie de 16GB, diferite culori, la un pret de numai 500 de lei sau placa video GTX 980 de ultima generatie, cu un pret al pietei de circa 2.800 de lei, la numai 700 de lei, iar lista poate continua. Au fost clienti “rezonabili”, dar si exceptii, care au pus in cos tot ce au putut. Spre exemplu, un client, a comandat de nu mai putin de 4.000 de euro, fiind de departe cea mai mare comanda inregistrata pe site la data de 1 ianuarie,

Reprezentantii Sigmanet au mai subliniat ca in situatia din primele ore ale diminetii zilei de 1 ianuarie peste 90% dintre comenzi au venit din partea unor utilizatori noi. De asemenea, sub 1% dintre comenzile plasate pe site-ul Sigmanet in dimineata zilei de 1 ianuarie au fost platite cu cardul.

Vor fi onorate comenzile?

Intr-o postare pe blogul sigmanet.ro, din 5 ianuarie a.c., se precizeaza ca sumele achitate cu card-ul, vor fi deblocate in prima parte a zilei de 05 Ianuarie 2015. In aceeasi postare se mai preciza ca, în primele ore ale anului 2015, marea majoritate a produselor listate au afisat „preturi derizorii” (de 3 sau 4 ori mai mici decat preturile reale), „din cauza unei erori tehnice regretabile”.

„Incidentul s-a datorat configurarii eronate a ratelor de schimb valutar actualizate zilnic. Din pacate, manifestarea acestui bug s-a facut la trecerea dintre ani, pentru produsele care au preturi de intrare in EUR sau USD si care sunt intr-un procent insemnat pe site-ul Sigmanet.ro. Produsele cu preturile de intrare in RON nu au fost afectate. Au fost plasate foarte multe comenzi, pentru foarte multe produse. Totalul diferentelor de pret se ridica la peste 600.000 de dolari, deci, oricat de mult ne-am dori sa onoram comenzile, acest lucru nu este posibil.”, se mai arata pe blogul sigmanet.ro

Sigmanet a trimis catre toti cei 500 de clienti un email in seara zilei de duminica, 4 ianuarie 2015, in care ii informa pe acestia in legatura cu problema din sistem si faptul ca nu vor putea onora comenzile.

Finalul anului 2014 a adus o situatie relativ similara cu eMAG, cel mai mare retailer electroIT din Romania Liderul pietei de retail online a gresit preturile mai multor resigilate, valoarea lor depasind 200.000 de euro, insa compania a decis sa onoreze toate comenzile.
Foarte probabil ca unii dintre clientii Sigmanet se vor indrepta catre Autoritatea Naționala pentru Protectia Consumatorilor care urmeaza sa se exprime si în acest caz. Potrivit wall-street.ro, in anul 2014, s-au înregistrat 3.168 de reclamatii la ANPC referitoare la comertul online, o medie de aproximativ 260 de reclamatii/luna, iar totalul sanctiunilor s-a ridicat la 467.500 lei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?