Banca Comercială Carpatica şi Patria Bank confirmă implementarea fuziunii cu data de 1 Mai 2017, urmare a finalizării tuturor procedurilor prevăzute de lege şi în acord cu proiectul de fuziune aprobat de acţionarii celor două bănci.
Informarea clienţilor a fost realizată cu prioritate în cursul zilei de 26 aprilie 2017, timpul scurt avut la dispoziţie până la momentul fuziunii reprezentând „un dezavantaj pe care cele două bănci îl conştientizează, toate eforturile fiind astfel depuse pentru minimizarea impactului resimţit de clienţii persoane fizice şi companii”, potrivit comunicatului de presa.
Implementarea efectivă a fuziunii presupune o serie de procese complexe care vor avea loc la finalul lunii aprilie şi începutul lunii mai (între 28.04 – 02.05.2017), procese ce vor determina întreruperi temporare în furnizarea anumitor servicii, după cum urmează:
1) Clientii Bancii Comerciale Carpatica
– Programul de lucru cu publicul în unităţile Băncii Comerciale Carpatica va fi redus vineri, 28.04.2017, la intervalul 09:00 – 16:00
– Vor putea folosi fără întrerupere cardurile actuale
– Serviciul de internet banking nu va fi disponibil din 28.04.2017 începand cu ora 15:00 şi până în data de 02.05.2017, ora 08:00.
2) Clientii Patria Bank
– Programul de lucru cu publicul în unităţile Patria Bank va fi redus vineri, 28.04.2017, la intervalul 09:00 – 14:00
– Vor putea folosi cardurile actuale până la data de 01.05.2017, ora 23:30, iar începând cu data de 02.05.2017, ora 08:00 vor putea fi folosite noile carduri distribuite în lunile decembrie şi ianuarie. Platforma de carduri nu va fi disponibilă în intervalul 01.05.2017, ora 23:30 – 02.05.2017, ora 8:00.
– Serviciul de internet banking şi mobile banking vor fi disponibile exclusiv până în data de 28.04.2017, ora 11:00, devenind indisponibile după această dată. Ulterior, din 02.05.2017, începând cu ora 09:00 clienţii pot folosi noua platformă de internet banking, prin contactarea prealabilă a Departamentului Relaţii Clienţi pentru primirea tuturor detaliilor privind autentificarea în aplicaţie.
– Ȋncepand cu 01.05.2017 noile conturi IBAN comunicate clienţilor încă din noiembrie 2016 vor intra în vigoare, vechile conturi fiind automat închise. Clienţii pot afla noul cont în timp real folosind convertorul IBAN pus la dispoziţie pe site-ul fuziunii: www.fuziune.patriabank.ro
***
ATM-urile localizate în cadrul sucursalelor celor două bănci nu vor fi afectate de procesul de integrare, orice schimbare intervenită fiind comunicată clienţilor în timp real pe site-ul dedicat fuziunii: www.fuziune.patriabank.ro.
Totodată, odată cu implementarea efectivă a fuziunii în data de 1 mai 2017, intră în vigoare noile Condiţii Generale Bancare aplicabile tuturor clienţilor băncilor fuzionate.
Cele două bănci recomandă tuturor clienţilor să realizeze toate tranzacţiile şi operaţiunile necesare, prin internet banking sau la ghişeu, până în data de 28.04.2017 şi, specific clienţilor Patria Bank, să se asigure că au intrat în posesia noului card, că au retras numerar suficient pentru a le servi nevoilor care pot apărea în perioada întreruperii temporare a funcţionării cardurilor precum şi că şi-au informat angajatorul, în cazul persoanelor fizice, şi partenerii, în cazul persoanelor juridice, asupra noilor conturi IBAN valabile de la data fuziunii.
Pe site-ul dedicat, precum și pe site-ul www.patriabank.ro, informațiile vor fi actualizate în timp real, clienții putând consulta aici toate detaliile și calendarul principalelor momente premergătoare fuziunii.
De asemenea, programul Departamentului Relații Clienți este extins în perioada 25.04 – 15.05.2017 (de luni până vineri, în intervalul 08:30 – 20:00), inclusiv în zilele premergătoare fuziunii, în week-end şi luni, 29.08-01.05.2017 (în intervalul 09:00 – 17:00) astfel încât clienții să poată intra în legătură cu banca pentru orice detalii suplimentare la numărul de telefon: 0800 410 310 (004 0372271403 – număr internaţional) sau prin e-mail la info@patriabank.ro.
Mai mult, întrucât este estimată o creştere a numărul de apeluri şi a timpului de aşteptare pentru a intra în legătura cu reprezentanţii Departamentului Relaţii Clienţi, chiar şi cu suplimentarea numărului agenţilor, clienţii pot trimite un SMS la 1829 cu textul „FUZIUNE” şi vor fi contactaţi în scurt timp.
Sursa: Patria Bank
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: