Serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui (atac de tip) Distributed Denial of Service (DDoS)

18 ianuarie 2019

Este pentru prima oara in Romania cand o banca anunta public un (atac) DDoS.

In cursul zilei de 17.01.2019, ING a inregistrat intermitent un volum crescut al traficului de internet catre serviciile online ING, respectiv platforma de internet banking retail – ING Home’Bank, internet banking pentru companii IMM-uri(ING Business) si tranzactii online, „ce a dus in scurte intervale de timp la imposibilitatea unor utilizatori de a se accesa serviciile”, potrivit unui comunicat ING.


„Investigatiile realizate pana in acest moment de echipele tehnice ING in colaborare cu furnizorii de internet, indica faptul ca serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking si nu exista pericolul unei brese de securitate.”, precizeaza banca.

DDoS presupune afectarea disponibilitatii sistemelor informatice sau intreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-incarcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.

In astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot sa nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate. „Un astfel de scenariu nu pune in pericol datele sau banii clientilor.”, spune ING.

„Echipa noastra de specialisti au luat masuri pentru a minimiza impactul si monitorizeaza continuu evolutia. In momentul de fata toate serviciile functioneaza in parametri normali si puteti urmari in continuare starea serviciilor pe ing.ro.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?