[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui (atac de tip) Distributed Denial of Service (DDoS)

18 ianuarie 2019

Este pentru prima oara in Romania cand o banca anunta public un (atac) DDoS.

In cursul zilei de 17.01.2019, ING a inregistrat intermitent un volum crescut al traficului de internet catre serviciile online ING, respectiv platforma de internet banking retail – ING Home’Bank, internet banking pentru companii IMM-uri(ING Business) si tranzactii online, „ce a dus in scurte intervale de timp la imposibilitatea unor utilizatori de a se accesa serviciile”, potrivit unui comunicat ING.

„Investigatiile realizate pana in acest moment de echipele tehnice ING in colaborare cu furnizorii de internet, indica faptul ca serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking si nu exista pericolul unei brese de securitate.”, precizeaza banca.

DDoS presupune afectarea disponibilitatii sistemelor informatice sau intreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-incarcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.

In astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot sa nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate. „Un astfel de scenariu nu pune in pericol datele sau banii clientilor.”, spune ING.

„Echipa noastra de specialisti au luat masuri pentru a minimiza impactul si monitorizeaza continuu evolutia. In momentul de fata toate serviciile functioneaza in parametri normali si puteti urmari in continuare starea serviciilor pe ing.ro.”

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?