[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Selfpay raporteaza o triplare a profitului net in S1 2024, fata de S1 2023

30 septembrie 2024

SelfPay SA a incheiat primul semestru din acest an cu o cifra de afaceri de aproximativ 109.7 mil. lei, in crestere cu peste 26% fata de aceeasi perioada din 2023. lei. Numarul de tranzactii procesate a crescut cu 19% in vreme ce profitul net s-a majorat de la 4,7 mil. lei in S1 2023 la 13,9 mil. lei in S1 2024, potrivit rezultatelor publicate la BVB. Numarul de utilizatori inrolati in mobile wallet-ul SelfPay now a depasit pragul de 500,000 in cursul lunii Septembrie 2024.

In primul semestru din 2024, ponderea reincarcarilor electronice a scazut de la 10,1% in primul semestru din 2023 la 6,8% in aceeasi perioada a anului curent, unul dintre motive fiind si tendinta generala din piata de telecom, de tranzitie catre modelul postpaid.
Pe de alta parte, categoria „Servicii financiare” a inregistrat o crestere semnificativa ca pondere in numarul de tranzactii, de la 46,6% in primul semestru din 2023 la 54,5% in perioada similara din anul curent.

In consecinta, platile de facturi au inregistrat o usoara scadere a ponderii in totalul tranzactiilor, in aceeasi perioada, de la 24,3% in 2023 la 22,6% in 2024, o scadere similara fiind inregistrata si in categoria „Alte Servicii”.


„Este important de mentionat ca evolutia acestor ponderi indica doar preferintele si interesele clientilor in ceea ce priveste serviciile oferite de SelfPay, si nu performanta financiara.” – potrivit companiei.

Ponderea reincarcarilor electronice in cifra de afaceri continua tendinta descrescatoare, de la 54% in primul semestru al anului 2023 la 45% in perioada similara din 2024, cu toate ca valoarea absoluta a
vanzarilor a crescut in aceeasi perioada. In acelasi timp, „serviciile financiare si categoria de plati facturi au inregistrat cresteri semnificative, ca urmare a strategiei SelfPay de diversificare a portofoliului de servicii oferit clientilor si cresterea numarului de furnizori prezenti in cadrul Statiilor de Plata”.

Spre deosebire de cifra de afaceri, unde reincarcarile electronice aveau in in primul semestru al anului 2024 o pondere de aproximativ 45%, in marja bruta acestea reprezinta 15%, in scadere comparativ cu valoarea de 26% inregistrata in perioada similara a anului 2023. Serviciile financiare sunt responsabile pentru 55% din marja in primul semestru din 2024, pondere in crestere cu 10% comparativ cu perioada similara a anului 2023. „Cresterea inregistrata in serviciile financiare este generata in principal de cresterea accelerata a popularitatii aplicatiei mobile SelfPay Now, dar si a altor servicii financiare.” – precizeaza compania.

In ceea ce priveste reteaua nationala de Statii de Plata SelfPay, aceasta a depasit 11,200 de unitati la finalul primului semestru, eforturile fiind concentrate, similar cu anul trecut, pe extinderea si eficientizarea retelei administrate de angajatii proprii, in principal in magazine de proximitate.

Din totalul Statiilor de Plata din tara, 2.000 (aproximativ 18%) dintre statii sunt amplasate in Bucuresti si judetul Ilfov, restul fiind impartite pe intreg teritoriul tarii, acoperind fiecare judet in parte, si un numar total de peste 2.000 de localitati.

Conform celei mai recente situatii privind structura retelei de Statii de Plata, la finalul primului semestru din 2024, aproximativ 55% din Statiile de Plata erau detinute si operate de catre SelfPay in mod direct, in timp ce 13% erau detinute de catre SelfPay si inchiriate catre dealeri, care se ocupa de operarea acestora. Restul de 32% din statii erau detinute si operate in totalitate de catre dealeri. Cresterea ponderii Statiilor de Plata detinute de SelfPay peste pragul de 65%, se datoreaza eforturilor comerciale si a investitiilor
ustinute, precum si a unor schimbari de structura in ceea ce priveste reteaua de dealeri.

Rezultatele de pana acum, precum si evolutia proiectelor in desfasurare ne dau certitudinea ca partea a doua a anului 2024 ne va arata o crestere a business-ului reflectata si in rezultatele financiare.” – a declarat Adrian Badea, CEO SelfPay SA.

Acesta a mai precizat: „In ceea ce priveste serviciile disponibile la Statiile de Plata, eforturile sunt alocate catre noi parteneriate pentru incasarea taxelor si impozitelor, care vor duce la eliminarea cozilor de la ghiseele autoritatilor publice si, in acelasi timp, vor aduce un numar semnificativ de tranzactii suplimentare in reteaua de Statii de Plata.

Mobile Wallet-ul „SelfPay Now” dezvoltat de companie este pus la dispozitia publicului larg inca din luna Februarie 2022, iar rezultatele obtinute pana in prezent sunt foarte promitatoare, numarul de utilizatori inrolati depasind pragul de 500,000 in cursul lunii Septembrie 2024.

Noutăți

Meta’s virtuale decade

Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?