[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

SelfPay ajunge la 10.300 de Stații de Plată în operare si 200.000 de utilizatori ai aplicației SelfPay Now. Compania raporteaza cresteri de 25% a numarului de tranzactii si de aproape 500% a profitului net, sem. I 2023 vs sem.I 2022.

3 octombrie 2023

SelfPay, liderul pieței de terminale de plată self-service din România, a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de aproximativ 86 mil. lei, cu 24% mai mult decât rezultatul realizat în aceeași perioadă din 2022 (respectiv 70 mil. lei). În aceeași perioadă de referință, profitul net a urcat la 4,7 milioane lei, cu 488% mai mult față de cel înregistrat în primele șase luni ale anului trecut, potrivit raportului semestrial transmis de companie către BVB. SelfPay este partener Banking 4.0.

Extinderea rețelei de Stații de Plată și a numărului de servicii disponibile a dublat EBITDA
În semestrul I din acest an, în rețeaua SelfPay au fost efectuate cu 25% mai multe tranzacții față de aceeași perioadă a anului trecut, la un volum al plăților cu 29% mai mare. Aceste rezultate reflectă investițiile în extinderea teritorială a rețelei de Stații de Plată, care a ajuns aproape de pragul de 10.000 de unități, cu 22% mai multe decât la finalul lunii iunie 2022. Și în acest an, SelfPay a continuat investițiile în extinderea rețelei de terminale deținute și operate în nume propriu.


În prezent, SelfPay este lider de piață după numărul total de terminale de plăți self-service aflate în operare, cu o cotă de aproximativ 80%.

În ceea ce privește cifra de afaceri a SelfPay, aceasta a crescut cu circa 24%, ca urmare a strategiei de diversificare și dezvoltare a portofoliului de servicii oferite utilizatorilor Stațiilor de Plată, nu mai puțin de 260 de servicii fiindu-le astăzi accesibile acestora.

EBITDA generată de businessul principal, Stațiile de Plată din România, a fost de 12,9 mil. lei în primele șase luni din 2023, în creștere cu 108% față de rezultatul de 6.2 mil. lei înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Aplicația mobilă SelfPay Now a ajuns la 200.000 de utilizatori
Dezvoltarea și consolidarea la nivel local sunt completate de lansarea pe piețe din afara țării precum Irlanda și Franța (în 2022), care vor fi urmate și de alte țări din regiune.

Primul semestru marchează și o creștere semnificativă a numărului utilizatorilor din România ai aplicației mobile SelfPay Now, care oferă funcția de Cash Deposit, unică în Europa. Această funcție unică le permite utilizatorilor să își alimenteze cu numerar cardurile bancare în timp real, fără a mai fi necesar să se deplaseze până la o agenție bancară sau bancomat. La 16 luni de la lansare, aplicația a depășit pragul de 200.000 de utilizatori.

Rezultatele obținute până în prezent și progresele înregistrate în proiectele aflate în derulare ne întăresc convingerea că anul 2023 va continua să fie marcat de o creștere substanțială a afacerii noastre, reflectată în mod evident în rezultatele financiare. Misiunea noastră principală rămâne concentrată pe dezvoltarea software-ului pentru procesarea plăților și democratizarea serviciilor financiare prin rețeaua noastră de Stații de Plată și prin aplicația mobilă. Putem spune cu mândrie că prin intermediul sistemului SelfPay, un produs 100% românesc, oferim astăzi publicului peste 260 de servicii, inclusiv unul în premieră la nivel european, adaptate atât nevoilor persoanelor cu acces limitat la serviciile bancare din România, cât și nevoilor generației actuale de nativi digitali”, spune Adrian Badea, CEO SelfPay.



SelfPay deține cea mai mare rețea de terminale de tip self-service din România, cu peste 10.300 de Stații de Plată și mai bine de 260 de servicii disponibile. Stațiile de Plată SelfPay pot fi găsite în marile rețele de retail (Mega Image, Profi, Kaufland, Carrefour, Penny), centre comerciale, piețe, benzinării, magazine de proximitate, în sedii ale băncilor partenere, dar și în primării și alte instituții publice, și sunt disponibile în fiecare zi, în intervalul orar în care aceste unități sunt deschise.

SelfPay a făcut primul pas la Bursa de Valori București în 2021: obligațiunile în valoare de trei milioane de euro, emise în cadrul unui plasament privat, au fost listate și susțin dezvoltarea rețelei de Stații de Plată SelfPay la nivel național și internațional. Rețeaua internațională a fost lansată în luna iunie 2022 în Irlanda, apoi în Franța. În 2023 se pregătește lansarea operațiunilor în Spania și în Italia, urmând ca extinderea să continue în alte țări din regiune și nu numai.

SelfPay, membru al Asociației Române de Fintech, a lansat în primul trimestru din 2022 aplicația mobilă SelfPay Now, cu funcția Cash Deposit, unică în Europa, prin care utilizatorii pot alimenta cu numerar cardurile bancare în timp real, fără a mai fi necesar să se deplaseze până la bancă. Aplicația SelfPay Now oferă și funcția de transfer în timp real de pe cardul unui utilizator al aplicației SelfPay Now pe cardul altui utilizator. De asemenea, este disponibilă și funcția de transfer în timp real între cardurile proprii ale utilizatorilor, atunci când acestea sunt înrolate în aplicație.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?