Seful ANPC: pana la jumatatea anului viitor vom avea un site specializat care va monitoriza zilnic comisioanele bancare

17 octombrie 2017

Aproximativ 40-50 de romani au sesizat, zilnic, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, nemultumiti de relatia cu institutiile financiar-bancare si nebancare, intr-un an si jumatate adunandu-se 16.000 de reclamatii, potrivit presedintelui Autoritatii, Bogdan Pandelica, care a facut aceasta precizare la emisiunea „Serviciul de Noapte”, realizata la Radio Romania Actualitati.  Pandelica a mai spus ca, in urma acestei situatii, bancile au fost obligate sa le asigure clientilor toate informatiile necesare in vederea accesarii in cunostinta de cauza a unui credit.

In acelasi scop, ANPC va pune la dispozitia cetatenilor, pana la jumatatea anului viitor, un site specializat care va publica si monitoriza zilnic comisioanele tuturor bancilor, a anuntat Bogdan Pandelica: „Conform unui alt act normativ, este vorba de ordonanta privind comparabilitatea comisioanelor, intr-un termen de pana la sase luni de zile din momentul in care isi va face efectele aceasta ordonanta, Autoritatea va avea un site specializat care va publica in fiecare zi si va monitoriza comisioanele tuturor bancilor, astfel incat consumatorul sa ia cea mai buna decizie, cu cea mai buna oferta.”

Sursa: Hotnews

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?