[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Sef retail banking ING: „Utilizatorii sunt pregatiti pentru servicii digitale. Obsesia noastra este sa fim cea mai recomandata banca.”

6 decembrie 2018

Romania se afla in plina revolutie digitala, a declarat Javier Montes Pita (foto), Head of Retail Banking, intr-un interviu acordat wall-street.ro. Faptul este demonstrat de ritmul de adoptie foarte rapid si de gradul de utilizare foarte ridicat inregistrate cu ING Pay (solutia de plata cu mobilul), cele mai bune din toate tarile in care banca a lansat acest produs, si de cresterea accelerata a accesarii serviciilor digitale oferite de banca.

“In ianuarie 2018 am avut 7,5 milioane de logari in Home’Bank. In octombrie, am inregistrat 11,1 milioane de contacte. Este o crestere de aproape 50% in 10 luni. Pentru mine este interesant, pentru ca nimic nu creste cu 50% intr-un timp atat de scurt daca nu am fi in mijlocul unei revolutii. Iar succesul ING Pay a demonstrat asta. Avem deja 50.000 de clienti inrolati in acest sistem. Inseamna ca utilizatorii sunt pregatiti pentru servicii digitale, in special cei din marile orase”, a punctat Javier Montes Pita.

Pentru perioada urmatoare, banca va continua sa imbunatateasca produsele si serviciile din zona digitala, mai ales ca in acest domeniu lucrurile se schimba foarte rapid, iar concurenta va fi tot mai acerba, pentru ca nu va mai veni doar dinspre bancile clasice.

“Cu noile reglementari aduse de PSD 2 (Directiva Serviciilor de Plati, revizuita, care urmeaza sa fi transpusa si in legislatia din Romania -n.r.), piata va fi tot mai deschisa si nu vom mai stii la cine sa ne uitam. Deci trebuie sa fim atenti la clientii nostri, sa fim siguri ca le intelegem nevoile. Daca vine cineva si face lucrurile mai bine decat noi, trebuie sa invatam de la el, dar in acelasi timp sa fim relevanti pentru clientii nostri”, a mai spus Javier Montes Pita.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?