[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Se cauta o solutie pentru fluidizarea traficului la Fetesti-Cernavoda, alta decat eliminarea taxei

5 august 2014

In vara anului trecut, premierul Ponta era nemultumit de faptul ca romanii stau prea mult la coada ca sa-si plateasca taxa de pod de la Cernavoda. „Ne batem joc de oameni” spunea atunci si il invita pe ministrul Sova sa vina cu o solutie. In vara acestui, chiar daca ministrul transporturilor s-a schimbat, avem acelasi scenariu, aceleasi discutii si, din pacate, aceeasi solutie pentru fluidizarea traficului: eliminarea taxei, de aceasta data pana la 1 septembrie 2014.

„Ţinem oamenii pentru 13 lei, ne batem joc de ei si faptul ca CNADNR e atat de incompetent incat nu e in stare sa faca un sistem sa poata oamenii sa treacă mai repede, sa platească, nu e vina oamenilor”, a declarat Ponta joi, saptamana trecuta, in sedinta de guvern.

In conditiile in care autoritatile se chinuie sa gaseasca venituri la buget, este dezarmanta usurinta cu care renunta Executivul Romaniei la taxe pe care romanii le agreaza, in principiu, insa isi doresc mai mult confort si …civilizatie la plata lor.

Compania de Drumuri a precizat ca are in faza de elaborare a documentaţiei tehnice un proiect de modernizare a sistemului de incasare a tarifului de trecere a podului peste Dunare la Fetesti – Cernavoda. Ce solutii pot fi luate in calcul? Reamintim ca de la 1 aprilie 2013, taxa a fost majorata de la 11 lei la 13 lei.

Alexandru GardonAlexandru Gardon – director SMS payments – Netopia Mobilpay
„Podul de la Cernavoda este o situatie cu multiple scenarii. Ce pot eu sa recomand, fara a avea o imagine completa, este sa se foloseasca o solutie de tip eWallet. Practic in wallet au un produs numit „Taxa de pod Cernavoda”. Prin intermediul wallet-ului isi asociaza numarul de la masina cu acest produs si isi dau acordul sa fie taxati automat. La pod, in zona de taxare, exista o banda expres pentru cei ce folosesc wallet-ul, poate fi solutia mobilPay MasterCard Mobile, si cu ajutorul unei camere de cate ori trec sunt taxati automat de pe card. Avantajul e ca nu se mai opresc si taxarea se face din mers.
MobilPay MasterCard Mobile este o aplicatie gratuita disponibila pentru Android si iOs.”

Gabriel Iovan – director vanzari – Simplus Invest
„Referitor la incasarea taxei de pod de la Cernavoda lucrurile sunt extrem de simple. Clientul (soferul) poate plati prin sms taxa de pod anticipat cu oricat timp inainte si cu minim 2 minute inainte  de a tranzita podul. Taxarea este facuta in doi pasi cu dubla confirmare din partea clientului pentru a evita erorile si este valabila o traversare sau doua in functie de valoare platita prin sms. Platile aferente unui numar de masina au valabilitate nelimitata (sistem prepaid).

Bariera (sau barierele) de la poarta desemnata pentru acest tip de acces este conectata la un sistem de citire automata a numarului masinii iar pe culoarul de tranzit numarul masinii odata citit este verificat in baza de date si poarta va fi deschisa in mod automat. De asemenea operatorul de la bariera va avea acces la o interfata in care va putea verifica manual daca plata pentru un anumit numar de masina este inregistrata in baza de date.”

Toni CristescuToni Cristescu – CEO Niros Consult
„Exista mai multe solutii pentru incasarea taxei de pod si in general pentru incasarea texei pe autostrazi:

1. Cea mai simpla solutie include un validator contactless care comanda bariera. Acest validator se instaleaza inainte de bariera la nivelul geamului conducatorului auto (la fel ca la parcari). Pot fi instalate doua validatoare la inaltimi diferite, daca prin aceeasi bariera trec atat camioanele cat si autoturismele sau se stabilesc culoare separate. Conducatorul auto trebuie sa aiba un card contactless incarcat cu o suma care trebuie sa depaseasca valoarea taxei. La oprirea in dreptul validatorului conducatorul auto scaneaza cardul, se debiteaza suma si se ridica bariera.

2. Solutie asemanatoare cu cea prezentata la punctul1, dar se foloseste un dispozitiv („toll tag”) care functioneaza pe principiul microundelor; dispozitivul se incarca cu o suma si se instaleaza pe parbriz. Inainte de bariera se instaleaza un terminal care “citeste” tag-ul, il debiteaza si comanda bariera.

3. O solutie similara cu cea de la punctul 2, care functioneaza tot pe  principiul microundelor insa debitarea are loc diferit: la cumpararea dispozitivului de pe parbriz conducatorul auto anunta numarul masinii si contul bancar. Aceste informatii se inregistreaza intr-o baza de date si pe dispozitiv iar la trecerea prin dreptul terminalului de citire se compara baza de date cu ceea ce se citeste de pe dispozitivul aflat pe parbrizul masinii. Daca informatia este identica se deschide bariera, se debiteaza contul declarat de conducatorul auto. Dispozitivele se pot achizitiona din terminale de vanzare sau de la puncte de vanzare – exemplu oficii postale.

4. O solutie care foloseste camerele video:  la punctul de vanzare conducatorul auto inregistreaza numarul masinii si contul bancar care se inscriu in baza de date. La trecerea prin punctul de control camera video “citeste” numarul masinii, il compara cu baza de date si deschide bariera; ulterior contul este debitat.

Solutiile 2, 3, 4 functioneaza fara oprirea autovehiculului; terminalul de citire se instaleaza la o distanta de circa 30-40 m de bariera si se solicita o viteza redusa (exemplu 30 km/ora).

Solutiile 3 si 4: pentru un autovehicul inmatriculat in alta tara cu conducator auto strain se poate face un abonament pe perioada determinata cu sume functie de perioade.

Cred ca in Romania cea mai rapid implementata ar putea fi solutia 1., avand in vedere ca sunt banci care deja au emis carduri contactless.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?