[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Samsung: „terminologia folosita in tehnologia actuala poate fi o bariera, pentru utilizatorii romani, care va impiedica progresul”

17 iunie 2016

Samsung Electronics Europa a realizat un studiu în 18 țări, inclusiv în România, analizând obiceiurile utilizatorilor atunci când vine vorba de tehnologie, iar rezultatele sunt surprinzătoare. Desi utilizatorii romani iubesc tehnologia, 35% dintre acestia ajung sa nu foloseasca un dispozitiv sau serviciu la potentialul maxim din cauza faptului ca nu cunosc cu exactitate semnificatia termenilor tehnici, conform studiului Samsung.

61% dintre utilizatorii romani de tehnologie o utilizează mai mult decât o făceau acum doi ani, iar 58% dintre ei sunt încântați s-o folosească, însă terminologia îi face deseori să se simtă confuzi și nu le oferă o viziune clară asupra felului în care diferite dispozitive și servicii ar trebui să îi ajute, potrivit studiului.

Întrebați cât de bine cunosc noii termeni din tehnologie, 67% dintre români au declarat că pretind că înțeleg termenii sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc. Termenii pe care românii pretind cel mai des că îi înțeleg sunt Cloud (28%), Emoji (27%) și Streaming (25%). Pe de altă parte, respondenții cu vârste cuprinse între 16 și 34 de ani sunt cei care admit cel mai des atunci când nu stăpânesc terminologia tehnică.

studiu Samsung_tehnologia la romani

„Creșterea interesului pentru dispozitivele smart în rândul utilizatorilor români este vizibilă… În România, smartphone-urile sunt folosite zilnic de către cei mai mulți utilizatori, dar cele mai noi inovații, precum Internet of Things sau Cloud, încă produc confuzii în rândul acestora.” a declarat Monika Törökné Nagy, South East Europe Marketing Director, Samsung Electronics.

Studiul arată că, de cele mai multe ori, românii pretind că știu terminologia pentru a nu părea ridicoli sau ignoranți în fața colegilor (29%). Totuși, una dintre urmările neînțelegerii terminologiei tehnice are ca rezultat neputința utilizatorilor de a beneficia de un serviciu sau de un dispozitiv la potențial maxim. Prin urmare, peste o treime (35%) dintre utilizatorii români au declarat că neînțelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la întregul potențial. Ca răspuns la studiu, Samsung Europa va crea un glosar accesibil, „The Plain Tech Guide”, pentru a explica ce înseamnă ultimii termeni apăruți și cum aceștia ne pot îmbunătăți viața.

Inovație
Românii, la fel ca și europenii, sunt entuziasmați de tehnologiile noi. Cei mai mulți dintre ei (92,5%) au declarat că sunt entuziasmați de performanțele dispozitivelor pe care plănuiesc să le cumpere și mai mult de jumătate dintre ei (58%) de tehnologiile pe care le folosesc în prezent și de felul în care ele au evoluat de-a lungul ultimului deceniu. Mai mult, doar 16% dintre ei simt că nu pot ține pasul cu tehnologia, în timp ce 49% au fost de acord că progresul tehnologic este inevitabil.
Tehnologia este cu siguranță mult mai integrată în viața utilizatorilor români și în activitățile lor zilnice, comparativ cu câțiva ani în urmă. 61% dintre utilizatori au declarat că folosesc tehnologia mult mai des decât obișnuiau să o facă în urmă cu doi ani, iar 21% au declarat că se bazează pe tehnologie și s-ar simți pierduți fără ea.

Aplicații
Studiul s-a concentrat și pe aplicațiile pe care românii le consideră cele mai utile. Astfel, aplicațiile de navigație și hărți sunt cele pe care 26% le consideră că au un impact semnificativ în simplificarea vieții lor. Acestea au fost urmate de aplicațiile de tip calculator (22%) și aplicațiile pentru camere foto (13%).

„Cercetările noastre arată că terminologia utilizată în tehnologia actuală poate fi o barieră pentru utilizatorii români… considerăm că aceasta este o problemă în întreaga industrie, care va împiedica progresul tehnologic dacă nu se vor lua măsuri în acest sens,” a declarat Monika Törökné Nagy, South East Europe Marketing Director, Samsung Electronics.

Studiul a fost desfășurat în mediul online de către Opinium Research în perioada 16 martie – 1 aprilie 2016, prin intermediul a 10.138 de respondenți cu vârste peste 18 ani, în Marea Britanie, Austria, Belgia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Italia, Portugalia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, România, Suedia, Elveția. Nici o ponderare nu fost aplicată niciunei țări cu excepția Marii Britanii*, eșantionul a fost dezvoltat pentru a se obține o divizare aproximativă de grupe de vârstă și sexe, în limitele accesului online.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?