[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Salt Bank anunta primii 500.000 de clienti, lansarea creditarii, „break-even” in final de 2026 si inceput de 2027, potentiala listare la bursa in 2029

10 aprilie 2025

Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți au ales până acum primul neobank 100% românesc – de două ori mai mult decât estimările inițiale. Salt Bank introduce două noi funcționalități menite să sporească nivelul de securitate al conturilor și tranzacțiilor digitale. În paralel, clienții Salt Bank vor avea la dispoziție, în curând, și un serviciu de creditare pentru persoane fizice.

„Salt Bank se află deja în top 10 bănci din România și continuă să crească într-un ritm accelerat, lansând produse digitale inovatoare – unele în premieră pe piața locală.” – potrivit comunicatului.

In primele 10 zile de la lansare, peste 100.000 de români au devenit clienți și, totodată, fondatori ai băncii. Fiecare fondator a recomandat în medie banca de 2,4 ori.

În doar un an, au fost lansate peste 400 de realease-uri în aplicație, iar cea mai aglomerată  zi a fost cea în care peste 14.000 de români s-au alăturat Salt Bank.

Prin campania de recomandări „Prietenul la cashback se cunoaște”, Salt Bank a oferit echivalentul a peste 7.800 de ani de cashback clienților care și-au adus prietenii în aplicație.

Chiar dacă este o bancă 100% digitală, atunci când au o problemă, clienții pot apela Care Center-ul Salt Bank, unde beneficiază de interacțiune doar cu oameni-oameni. Dacă ar fi să calculăm lungimea chat-urilor din primul an – de la lansare și până în prezent –, clienții au generat conversații care însumează, în total, 60 de kilometri.

Astfel, Salt Bank a ajuns a doua bancă din România în ceea ce privește satisfacția clienților, conform unui studiu realizat la nivel național pe clienți bancarizați de către Mercury Research.

Pentru toate aceste performanțe, Salt Bank a primit 29 de premii la nivel național, cele mai importante fiind pentru „Cea mai bună ofertă bancară” și „Cel mai bun cont curent”. La nivel internațional, Salt Bank a fost premiată de patru ori, inclusiv cu distincția „Best Digital Bank” la FinTech Breakthrough Awards 2025 și „Best Use of Tech in Retail Banking” la Banking Tech Awards 2024.

Și pentru că digital înseamnă sustenabil, în primul an de activitate Salt Bank a consumat doar 300 de topuri de hârtie, echivalentul a aproximativ 20 de copaci, pentru care banca digitală va desfășura o campanie de împădurire cu 5.000 de copaci.

Ce urmează: Principalele noutăți Salt Bank la 1 an de la lansare

Primul an a fost despre dezvoltarea unei bănci digitale care să acopere serviciile de care clienții au nevoie într-o lume tot mai dependentă de tehnologie. Acum, intrăm în faza Salt Bank 2.0 – în care ne dorim să facem mai mult decât să îmbunătățim experiențele bancare. Ne uităm spre soluții complet noi, care să anticipeze ce urmează și să stabilească noi trenduri în industria bancară. Dacă lansarea Salt Bank a fost un Big Bang în industrie, ceea ce urmează este un Bigger Bang – cu soluții inovatoare care fac bankingul mai frumos, mai bun și mai sigur„, a declarat Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.

„The Bigger Bang în Banking” aduce produse și servicii dezvoltate pe cei trei piloni care stau la baza Salt Bank: frumos, bun și sigur.

Astfel, Salt Bank introduce două noi funcționalități avansate, menite să sporească semnificativ nivelul de securitate al conturilor și tranzacțiilor digitale. În paralel, clienții Salt Bank vor avea la dispoziție, în curând, și un serviciu de creditare pentru persoane fizice, iar în zona de mobilitate, Salt Bank aduce un beneficiu exclusiv: 100.000 de șoferi din rândul clienților săi vor beneficia de un serviciu gratuit de asistență rutieră (Road Assistance). Totodată, polițele RCA vor putea fi gestionate direct din aplicația mobilă, eliminând birocrația și timpul pierdut.

Salt Bank 2.0 vine cu un cont de business pentru freelanceri și companii mici care au un singur acționar. Acest nou produs poate fi accesat din aceeași aplicație, deja cunoscută de ei, în care au și contul personal, la doar un „swipe” distanță.

Noi funcționalități pentru siguranța banilor

Tentativa de obținere frauduloasă a datelor bancare este cel mai des întâlnit tip de fraudă online în România. Peste 57% dintre români au indicat această metodă ca fiind cea mai frecventă, în timp ce 9 din 10 români consideră că instituțiile financiare și comerciale ar trebui să adopte măsuri suplimentare pentru protejarea utilizatorilor în mediul digital, potrivit unui studiu SAS – lider global în A.I. și analiză de date.

În acest context, Salt Bank a integrat și a dezvoltat produsele și serviciile în baza pilonului „safe” – unul dintre cei trei piloni fundamentali ai băncii. Astăzi, banca face un pas suplimentar în această direcție, lansând două noi funcționalități menite să sprijine protecția financiară a persoanelor vulnerabile.

Astfel, noua funcționalitate „Help Mama” va permite clienților să își ajute părinții sau alți apropiați seniori să își gestioneze în siguranță banii. Clienții Salt Bank devin astfel „protectori” pentru persoanele vulnerabile, în vârstă, și vor primi notificări ori de câte ori persoana „protejată” intenționează să facă o plată mai mare (peste un prag ales) sau încearcă să își vizualizeze datele cardului. Protectorul poate aproba sau respinge aceste acțiuni direct din notificarea de pe telefonul mobil, rapid și simplu. Funcția oferă sprijin și siguranță celor dragi, fără a invada intimitatea celor apropiați, neavând acces la date privind scopul tranzacției.

În paralel, „Call Monitor” este o altă funcționalitate de securitate integrată în aplicația Salt Bank, care ajută utilizatorii să identifice apelurile autentice din partea băncii, în contextul în care numeroase fraude au loc prin apeluri telefonice în care infractorii se dau drept reprezentanți bancari și încearcă să obțină date personale sau acces la conturi. Astfel, în timpul unui apel cu reprezentanții băncii, aplicația afișează un banner care confirmă clienților că aceștia vorbesc, într-adevăr, cu un reprezentant Salt Bank, afișând chiar și numele acestuia. Dacă apelul nu este verificat, utilizatorul este avertizat în aplicația Salt să nu ofere date sensibile sau să nu autorizeze tranzacții.

Ce va aduce 2025

Anul 2025 va aduce clienților Salt Bank, printre altele, un serviciu de credit pentru nevoi personale, cu rate de până la 5 ani și cu dobândă fixă de la 6,25%.

De asemenea, Salt Bank va oferi gratuit un serviciu de Road Assistance pentru primii 100.000 de clienți înscriși și un instrument de gestionare a polițelor RCA, prin care clienții vor fi notificați de fiecare dată când trebuie să își reînnoiască asigurarea.

Salt Bank lansează, totodată, Salt Business, un cont dedicat freelancerilor, profesioniștilor independenți și companiilor mici cu un acționar, care poate fi activat 100% digital, direct din aplicația deja folosită pentru contul personal. Utilizatorii pot gestiona toate activitățile financiare – de la emiterea și primirea facturilor (inclusiv prin SPV), până la plăți, încasări și schimburi valutare – într-un singur loc. Produsul include servicii bancare esențiale, card multicurrency și acces la funcționalități utile precum plata utilităților și organizarea banilor prin Spaces. Salt Business este ideal, de exemplu, pentru IT-iștii care lucrează pe contracte independente, șoferi de ride-sharing, influenceri sau alte persoane din industriile creative.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?