[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

SafeDrive – aplicatia prin care poti obtine reduceri la comercianti daca nu-ti folosesti telefonul la volan

14 octombrie 2014

XL Team si Know Now Solutions lanseaza SafeDrive pentru Android, o aplicatie care ii recompenseaza pe soferi atunci cand nu folosesc telefonul la volan. Cu punctele castigate, soferii beneficiaza de reduceri la produsele oferite de partenerii aplicatiei. In acest moment SafeDrive are ca parteneri MOL Romania si evoMAG.

Cum functioneaza SafeDrive?
SafeDrive acorda puncte soferului care nu-si foloseste telefonul îi trafic la o viteza de peste 10 km/h. Cu un algoritm unic, se iau in calcul viteza, timpul si distanta pentru a acorda un anumit numar de puncte. Daca utilizatorul iese din aplicatie, din diverse motive, punctele castigate in cursa respectiva sunt pierdute – astfel, utilizatorii sunt incurajati sa conduca responsabil. Totusi, soferul are posibilitatea sa declare ca a terminat cursa atunci cand masina stationeaza, iar punctele alocate cursei respective sunt salvate. In final, cu cat soferii parcurg mai multi kilometri responsabili, cu atat acumuleaza mai multe puncte. Beneficiul utilizatorilor consta in posibilitatea de a cumpara produse si servicii cu reducere din partea companiilor partenere SafeDrive, pe langa cresterea sigurantei personale si a altor participanti la trafic.

Statistici
La nivel global, distragerea atentiei la volan a fost identificata ca fiind principala cauza a accidentelor rutiere pentru ca afecteaza concentrarea soferului. Studiile realizate de Comisia Europeana si Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere arata ca utilizarea telefoanelor mobile in timpul condusului creste riscul de accidente rutiere cu 50%, iar una dintre principalele cauze ale accidentelor produse in coloana (12,8%) precum si ale celor in care este implicat un vehicul mare, este neatentia la volan.

Folosirea telefonului mobil si, in special, scrierea mesajelor, implica trei tipuri de distragere a atentiei: la nivel fizic – prin folosirea mainilor pentru tastare, la nivel vizual – prin lecturarea ecranului, scazand astfel puterea de concentrare, si la nivel cognitiv. Studii recente arata ca, în timpul trimiterii unui SMS, soferul se deconcentreaza pentru aproximativ 5 secunde – la o viteza de 80 km/h asta înseamna ca a parcurs o distanţa de aproximativ 100 de metri fara a avea contact vizual cu şoseaua. De altfel, studiile mai arata ca un sofer care foloseste telefonul mobil la volan se supune unui risc de 8 ori mai mare de a fi implicat intr-un accident decat o persoana care este atenta constant la drum.

Ultimele statistici arata ca, in Romania, exista aproximativ 7 milioane de detinatori de permise auto, iar piata telefoanelor mobile a ajuns la 22.6 milioane de SIM-uri active. De la 1 ianuarie 2014, folosirea telefonului mobil la volan se pedepseste cu 2 puncte de penalizare si o amenda intre 170 si 255 lei.

Sursa: comunicatedepresa.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?