[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

S-a lansat in Bucuresti prima aplicatie de comanda taxi care foloseste „machine learning”. In viitor, compania va oferi masini care se conduc singure.

27 iunie 2019

Yango, aplicație internațională de e-hailing, se lansează în România. Clienții Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureștiului (Piața Universității) cu aproximativ 35 lei.

„Dacă utilizatorul introduce punctul de destinație atunci când comandă o mașină, aplicația va calcula prețul exact pe care acesta îl va avea de plătit pentru cursa respectivă. Acest preț nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.”, potrivit comunicatului.


Yango, aplicație digitală de e-hailing, care operează în prezent în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, se lansează astăzi în București. România devine astfel a cincea țară a Uniunii Europene în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda. Yango este parte a grupului Yandex, una dintre cele mai mari companii de IT din Europa.

Noul serviciu oferă curse la prețuri care pornesc de la 5 lei cu discount, care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație.

„Spre deosebire de competitorii săi, aplicația Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, precum și o distribuire inteligentă a comenzilor, pe baza tehnologiilor Machine Learning. Aceste caracteristici permit reducerea semnificativă a costurilor nete ale călătoriilor.”, precizeaza compania.

„Compania a dezvoltat o serie de tehnologii avansate care controlează automat starea mașinii și modul de conducere a acesteia, pe care plănuim să le aducem și în România cât mai curând. Credem că utilizatorii noștri vor aprecia funcționalitățile noastre unice precum comanda unei mașini pentru o altă persoană, cum ar fi un părinte sau un prieten, rezervarea mai multor mașini de pe un singur telefon în același timp, și multe altele”, declară Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova.

“Yandex s-a lansat în urmă cu 22 ani ca un motor de căutare web, iar acum este un grup internațional de companii care oferă circa 90 de servicii, tehnologii în domeniul Big Data și Machine Learning, și deține cea mai mare rețea de centre de date din Europa (peste 100.000 de servere), unul dintre cele mai cunoscute fiind cel din Finlanda. Vom folosi propriile tehnologii de cartografie Yandex în aplicația noastră, și credem că acest lucru ne va ajuta să ne optimizăm algoritmii mai bine decât pot celelalte companii.

Continuând pe tema tehnologiilor proprii dezvoltate – Yandex este printre foarte puținele companii din lume care folosesc în mod real tehnologia mașinilor autonome, care se conduc singure. Mașinile noastre autonome au fost lansate deja pe drumurile publice din mai multe țări și suntem nerăbdători să lansăm aceste vehicule în România într-o bună zi”, a declarat Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango.

Self driving car from Yandex – see how it works

Yango nu are propriile mașini sau șoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în București. În cadrul acestuia, șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.

Ca modalitate suplimentară de control al calității, Yango permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă și să trimită sugestii sau reclamații serviciului de suport disponibil non-stop. Șoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).

Despre Yango

Yango este o aplicație digitală pentru comanda unei curse. Serviciul este operat de către Yandex.Taxi B.V., companie membră a grupului Yandex (vezi mai jos mai multe detalii despre Yandex). În prezent, Yango (serviciu care funcționează și sub numele de Yandex.Taxi în unele țări) operează în 16 țări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda, Serbia sau Israel și se extinde rapid în mai multe regiuni ale lumii. Aplicația este disponibilă pentru descărcare gratuită din App Store sau Google Play în română, engleză și multe alte limbi.

Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, iar până sfărșitul lunii septembrie 2018 compania a înregistrat 1 miliard de curse. Peste 700.000 de șoferi sunt conectați activ la serviciu în fiecare lună. În momentul de față, întregul business de ride-hailing al Yandex este profitabil, incluzând piețele în care serviciul se extinde.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?