[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Ruxandra Avram, BNR: „sistemul bancar a atins masa critica de clienti care accepta produse inovative”

10 mai 2017

Sistemul bancar a atins masa critica de clienti care accepta produse din ce in ce mai inovative. De aceea trebuie sa se indrepte catre clientii mai putin bancarizati, chiar catre cei din mediul rural, a declarat Ruxandra Avram (foto sus), seful compartimentului Reglementare si Monitorizare a Sistemelor de Plati si Sistemelor de Decontare din Banca Nationala a Romaniei (BNR) in cadrul conferintei Future Banking organizata de wall-street.ro.

“Incluziunea financiara presupune niste pasi. Uitandu-ma la datele statistice, constat ca s-a cam atins masa critica de clienti care accepta si vor accepta in continuare produse tot mai inovative. Nu am ajuns in mediul rural. Cum ajungem acolo? Prin cultura, educatie financiara, costuri si nevoi. Nu poti merge cu orice produs in mediul rural”, a explicat Avram.

Problema incluziunii financiare este o preocupare a autoritatilor, inclusiv a Bancii Nationale a Romaniei, insa oamenii inca se confrunta cu neintelegerea unor produse relativ simple. In opinia doamnei Avram, legea “cashback” rezolva problema doar in mica masura. In acest context, toate partile implicate ar trebui sa se coalizeze pentru a ajuta consumatorii sa inteleaga produsele.

“Avem creatorii de produse, avem distribuitorii produselor, avem consumatorii si avem autoritatile. Toti va trebui sa stam la masa, sa ii ajutam pe consumatori sa inteleaga produsele. Oamenii nu inteleg produsele.”, a mai spus Avram. Din aceasta cauza vin si reclamatiile din partea clientilor.

Banking versiunea 3.0

Este nevoie de un alt fel de banking in retail, versiunea 3.0, potrivit Danei Demetrian (foto jos) – vicepresedinte executiv Retail si Private Banking BCR, care presupune abordarea fiecarui client in functie de necesitatile sale. Potrivit acesteia, evolutia vine dupa banking-ul clasic, practicat in urma cu 20 de ani, urmat de versiunea 2.0, caracterizata prin inovatie, branding si alte actiuni de acest gen.

“Cred ca acum suntem in versiunea 3.0 de banking, in care incercam sa adresam exact necesitatile fiecarui client pe care il avem, fie ca vorbim de mediul rural, fie ca vorbim de mediul urban, fie de salarii mari sau mici”, a explicat Demetrian.

Dana Demetrian la wal-street newsite

Ea a precizat ca, prin colaborarea cu MoneyGram, pentru transferul de bani prin contact center, banca a analizat potentialul mediului rural si modul in care se poate realiza trecerea de la zona de cash, la ghiseul bancii, la o zona de utilizare a banilor si de confirmare prin contact center, care, ulterior, sa faca legatura cu contul curent si cardul bancar.

“Contact center pentru mediul rural, contact center poate pentru alti client care nu isi doresc sa ajunga la banca, dar care inca nu stiu nimic despre internet banking sau despre mobile banking, sau despre cardul bancar. Este pasul pe care il facem, mergem in versiunea 3.0 in care adresam exact necesitatea clientului asa cum o intelege el, conducandu-l cu o educatie financiara avansata”, a mai spus Demetrian in cadrul conferintei Future Banking.

Sursa: wall-street.ro

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?