[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

RomCard – magazinele online romanesti au inregistrat vanzari de 80,5 milioane euro in Sem.I 2011

7 iulie 2011

7 iulie, 2011 – Volumul platilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro in primele 6 luni ale anului, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Numarul tranzactiilor a cunoscut o crestere usoara, de 8%, inregistrandu-se aproape 1,3 milioane de tranzactii, conform statisticilor Romcard. Platforma ePayment a procesat peste 1 milion de tranzactii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numarul persoanelor care au ales sa plateasca online prin ePayment crescand cu 10% fata de acceasi perioada a anului trecut.

Platile online sunt dominate in continuare de comenzile pentru achizitionarea de pachete turistice si bilete de avion, plata facturilor la utilitati, servicii si telecomunicatii. Spre deosebire de media de crestere a intregii piete, in primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la continut, hosting, asigurari etc) a inregistrat o crestere de 63% a numarului de tranzactii fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vanzarii de flori a crescut cu 28%, iar cel al cartilor cu 26%. Se remarca, de asemenea, sectorul ONG, tot mai multe organizatii neguvernamentale introducand optiunea de donatii online, fapt ce a dus la o crestere cu 27% a numarului acestora.

„Daca pana acum vorbeam de cresteri in special in domeniile „vedeta” ale industriei, evolutia inregistrata de segmente precum cel social, de flori, carti, cadouri arata ca utilizatorii apeleaza la plata online pentru cumparaturi uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piata, iar aceasta directie trebuie sustinuta si incurajata de toti jucatorii din industrie”, declara Daniel Nicolescu, CEO ePayment, PayU Group.

In ceea ce priveste distributia tranzactiilor, lunile in care s-au inregistrat cele mai multe tranzactii au fost: mai – cu 186.000 de tranzactii si, surprinzator, ianuarie, traditional luna cea mai slaba – cu 183.000 de tranzactii, ambele fiind luni in care ePayment, in parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii de incurajare a platilor online si de fidelizare a utilizatorilor.

Daca in urma cu 2-3 ani asistam la evolutii spectaculoase ale pietei, de minim 50%, ne dam seama, dupa ritmul de crestere mai redus, ca, si in Romania, industria comertului electronic a intrat in etapa de maturizare. Piata va mai creste cu siguranta, insa ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plata si de serviciile pe care jucatorii din industrie le dezvolta pentru a atrage si a retine utilizatori„, a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.

Pentru a doua jumatate a anului, compania isi mentine estimarile de la inceputul anului, piata comertului electronic cu plata online urmand sa depaseasca valoarea de 160 milioane de euro.

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?