[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Românii sunt constienți că în actualul context economic dificil trebuie să economisească dar lipsa resurselor financiare îi împiedică pe mulți să pună bani deoparte – studiu

25 iunie 2024

56% dintre respondenți spun că, având în vedere contextul economic dificil, deja au început să pună bani deoparte sau să investească, conform rezultatelor unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research, solicitat de XTB România, companie de tranzacționare pe bursele internaționale.

În paralel, 75% dintre cei care au răspuns că nu au început să pună bani deoparte menționează că nu dispun de suficiente resurse pentru a face acest lucru (3 din 4 respondenți), iar 19% dintre ei precizează că nu este încă momentul pentru acest pas.

Un aspect notabil este că 80% dintre femeile chestionate au declarat că nu au suficienți bani pentru a investi, același motiv fiind invocat și de 80%  dintre persoanele de peste 55 de ani participante la sondaj. În ceea ce privește distribuția pe grupe de vârstă, 75% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 24 și 44 ani afirmă că, de asemenea, nu dispun de fonduri suficiente.

„Contextul economic actual ne forțează pe mulți dintre noi să înțelegem importanța economisirii și a investițiilor pentru siguranța financiară pe termen lung. Cu toate acestea, lipsa resurselor rămâne o provocare majoră pentru mulți. Educația financiară poate fi primul pas important pentru a ajuta oamenii să fie mai pregătiți din acest punct de vedere. Identificarea unui partener care oferă atât sesiuni de educație financiară, cât și instrumentele necesare pentru investiții poate fi un punct de plecare”, declară Irina Cristescu – manager general al XTB România.

Peste un sfert dintre respondenți (36%) consideră că ar putea investi prin intermediul unei platforme care oferă, într-un singur loc, mai multe instrumente financiare, cum ar fi investiții pasive, obligațiuni, ETF-uri, criptomonede etc.

În plus, 11% dintre participanții la studiu sunt interesați de ideea accesării unei astfel de platforme, 7% deja investesc prin această metodă, iar 31% încă nu consideră această opțiune atractivă. Este de remarcat faptul că 15% dintre respondenți au spus că au nevoie de mai multe informații pentru a lua o decizie în acest sens.

Dintre cei care deja utilizează o platformă de investiții, numărul bărbaților este ușor mai mare decât cel al femeilor (8% vs. 7%). Totuși, dintre cei care nu au accesat încă aceste servicii, femeile sunt mai dispuse să încerce, comparativ cu bărbații (37% vs. 36%).

Studiul arată, de asemenea, că jumătate (54%) dintre respondenți știu ce sunt planurile de investiții, cei mai informați fiind cei cu vârste între 18 și 44 de ani. La polul opus, 40% dintre persoanele de peste 56 de ani nu cunosc detalii despre planurile de investiții.

Sondajul, realizat de Reveal Marketing Research în luna mai 2024, a inclus un eșantion de 1.004 respondenți (bărbați și femei, peste 18 ani) din mediul urban și utilizatori ai internetului. 

Noutăți

Meta’s virtuale decade

Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?