[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Romanii prefera contactul direct la achizitia de produse bancare. Doar 8% dintre internauti opteaza pentru emiterea unui card online.

1 februarie 2019

Asigurările și vignetele sunt cele mai achiziționate servicii financiare online.

Românii utilizatori de internet rămân rămân conservatori în ceea ce privește serviciile financiare online, 54% dintre ei preferând contactul direct atunci când vine vorba de aceste servicii, se arată într-un studiu realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2018.

”Asigurările și vignetele sunt cele mai achiziționate servicii financiare online din ultimele 6 luni, în cazul primei categorii fiind înregistrat un procent de 18%, iar în cel de-al doilea – 12%”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. Așa cum era de așteptat, în cazul ambelor categorii de asigurari, principalul target este reprezentat de bărbați.

Chestionați în legătură cu tipul de asigurare auto cumpărată online, asigurarea de tip RCA a reprezentat răspunsul a 87% dintre participanții la studiu, iar asigurarea de tip CASCO opțiunea a 13% dintre aceștia. Interesant de remarcat este faptul că, în cazul asigurării CASCO, aceasta este achiziționata online în mai mare măsură de către femei (16% / vs / 10%, procent înregistrat în cazul bărbaților).

In ceea ce priveste asigurările de locuință cumpărate online în ultimele 6 luni, 73% dintre românii utilizatori de internet au achiziționat PAD (Polița de Asigurare împotriva dezastrelor naturale). Și în acest caz bărbații sunt principalii cumpărători: 79% / vs / 65%, procent înregistrat în rândul femeilor.

Asigurarea facultativă pentru locuință este cumpărată online în egală măsură de către femei și bărbați, 6 din 10 făcând o astfel de achiziție în ultima jumătate de an.

Pe zona serviciilor de online banking, se constată că 8% din populația utilizatoare de internet a optat în ultima jumătate de an pentru emiterea unui card online. Conturi bancare online au fost deschise de 7% din categoria de public analizată, același procent (7%) fiind înregistrat și în cazul creditelor contractate online.

Metodologie
Informațiile sunt parte a celui de-al treilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1123 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?