[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Romanii fac cumparaturi online de peste 2,4 mld. euro doar pe cardurile Visa – suma pe toate tipurile de carduri s-ar putea ridica la peste 4 mld. euro

20 februarie 2016

Din cele 24 mld. euro tranzactionate de romani pe cardurile Visa in anul financiar incheiat in septembrie 2015, peste 10% au fost cheltuite online, potrivit lui Catalin Cretu (foto), director regional General Manager, Romania, Croatia, Slovenia, Malta  – Visa Europe, care apreciaza acest procent ca reprezentand „destul de mult” din volumul total.

Daca la sumele cheltuite online pe cardurile Visa adaugam si cele generate de cardurile Maestro, MasterCard si American Express, rezulta ca romanii au facut in 2015 plati pe internet, cu cardul, de peste 4 mld. euro. In aceasta deductie/concluzie am tinut cont de faptul ca Visa detine peste 55% din volumele totale (online & offline) tranzactionate pe toate cardurile din Romania.

La cresterea ponderii sumelor cheltuite in online a contribuit si sumele cheltuite de romani pe magazinele online romanesti. Insa chiar daca tranzactionarea pe magazine locale a mai crescut in ultimul timp,  in continuare ponderea cea mai mare este pe extern.
„Acum avem cam o treime local si doua treimi extern. A fost si mai rau, in zona de sub 25%. Acum a mai crescut ponderea magazinelor online locale.”, a precizat oficialul Visa Europe.

Asteptarile pentru 2016 sunt de crestere puternica, sustinuta de scaderea comisionului de interchange care reduce substantial costul per tranzactie al acceptarii la plata in mediul online (de la 2,5% la sub 1%).

Chiar daca nu va exploda, comertul electronic va avea „o crestere frumoasa”, crede Cretu. Acesta isi doreste insa un mediu online mai echilibrat cu mai multi actori mari, pentru ca in acest moment exista un jucator cu adevarat important (eMag) si restul pietei.

Sper sa mai apara si alti actori pentru ca vad ca in mare masura exista un mare actor si dupa aceea alti actori. Sper sa apara din ce in ce mai multi mari actori sau actori mari care vor veni din zona fizica in zona de online.”, a mai adaugat reprezentantul Visa Europe.

Mari actori in mediul online ar putea fi chiar companiile de utilitati, ponderea facturilor de utilitati fiind deja de 40% in sumele cheltuite online de romani.

„Exact, total de acord. Acesta este principalul produs sau serviciu platit (n.r. factura de utilitati) dar fara a fi promovat. Eu aici ma astept sa fie o crestere majora in tranzactionarea online. Deja este fara sa faca nimeni nimic.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?