Chiar daca magazinele online autohtone sunt tot mai accesate de catre posesorii romani de carduri, acestia prefera sa-si faca in continuare cumparaturile din strainatate, in marea lor majoritate. Cel putin pe cardurile Visa, sub o treime din sumele cheltuite de romani, in ultimele 12 luni, au fost facute din magazinele locale.
„Magazinele online locale devin tot mai populare printre consumatorii romani, ţinand cont ca acestea au atras aproape o treime din valoare totala a cumparaturilor online cu carduri Visa in ultimele 12 luni”, a declarat Catalin Cretu, director regional pentru Romania, Croatia si Slovenia in cadrul Visa Europe.
Oficialul Visa mai spune ca perioadele bogate in promotii, precum Black Friday, „impulsioneaza romanii sa caute cat mai multe informatii utile despre comerţul electronic si sa cumpere online”, romanii fiind tentati sa cumpere mai mult in aceste perioade.
„Valoarea medie a platilor online cu carduri Visa s-a situat anul trecut de Black Friday la 330 RON, de peste doua ori mai mare fata de media anuala.”, a precizat Cretu.
Pentru a incuraja romanii sa faca plati online, Visa Europe, impreuna cu bancile membre din Romania si organizaţia non-profit Junior Achievement Romania, deruleaza un program national de educatie financiara privind comertul electronic intitulat „Banii pe Net”. Programul a inceput in 2014 si urmeaza a se incheia in 2017.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: