[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Romanii considera ca de educatia lor financiara trebuie sa se ocupe, in primul rand, institutiile financiare si organizatiile profesionale ale acestora.

5 iunie 2019

In aceste conditii, apare ca firesc faptul ca două treimi dintre romanii din urban nu sunt la curent cu existența entităților de soluționare alternativă a litigiilor. Bancile nu au niciun interes sa promoveze astfel de entitati desi trei sferturi dintre romani confirmă că ar apela la serviciile unei astfel de entități. În plus, aproape 80% dintre consumatorii adulti de internet din urban consideră că ar avea nevoie de ajutor în relaţia cu furnizorii de produse financiare.

Potrivit unui sondaj realizat de iVox în martie 2019, la comanda Provident, pe baza unui set de întrebări realizate împreună cu reprezentanții AURSF, 17% dintre consumatorii români de servicii financiare consideră că nu le-au fost explicaţi corespunzător termenii şi condiţiile contractului și 38% cred că au primit un nivel rezonabil de informații, dar că este loc de mai bine.

De asemenea, un sfert dintre ei declară că au multă încredere în furnizorii de servicii financiare și aproape jumătate dintre respondenți cred că încrederea este la un nivel acceptabil și că poate fi îmbunătățită prin mai multă deschidere, claritate și transparență din partea instituțiilor financiare.

Potrivit sondajului, unul din zece respondenți a înregistrat o reclamație la adresa unui furnizor de servicii financiare în ultimele 12 luni, dar, pentru aproape 85% din cazuri, răspunsul nu a fost pe măsura așteptărilor reclamanților.

Întrebaţi despre responsabilitatea de a face educaţie financiară, aproape șase din zece români identifică instituțiile financiare și organizațiile profesionale ale acestora ca responsabile pentru asta, jumătate dintre ei pun responsabilitatea pe seama sistemului de învățământ și urmează, în proporții aproape egale, Banca Națională a României, ONG-urile pentru protecția consumatorilor și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

„Nivelul educației financiare din România poate crește doar printr-un efort susținut din partea mediului privat, al sectorului guvernamental și al celui asociativ, ultimul fiind acela care cunoaște cel mai bine problemele cu care se confruntă consumatorii. Avem nevoie de o cultură financiară sănătoasă, prin care consumatorii sunt încurajați să caute și să solicite informații înainte de a intra în relații contractuale financiare, să înțeleagă cât este de important să nu facă alegeri greșite care le pot afecta în mod grav existența” a declarat Alin Iacob, președintele AURSF.

Provident Financial România şi Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), au anuntat semnarea unui parteneriat menit să îmbunătățească accesul la educaţie financiară pentru cât mai mulţi români. Partile au creat și adaptat deja conținutul pentru două documente care marchează începutul parteneriatului dintre cele două instituții: un mini-ghid pentru creditare responsabilă și o broşură detaliată de educaţie financiară.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.726 de respondenți, reprezentativ populației adulte din mediul urban, cu acces la Internet. 54,5% dintre respondenți sunt de gen feminin și 86,4% locuiesc în mediul urban. 41,8% dintre respondenți au absolvit colegiul sau au studii universitare, 28,6% – liceu sau școală profesională și 25,1% – master. Ca structură a veniturilor, majoritatea se situează între 2.000-3.000 de lei – 32,2%, urmată de cei care câștigă sub 2.000 de lei – 27,% și, respectiv, peste 4.000 de lei – 15,7%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?