[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Romanii cheltuie anual 14 mil. euro la 80.000 de automate pe cafea, snacksuri si sucuri – mai putin de 3% dintre ele accepta plata fara numerar

2 august 2017

Românii cheltuie anual aproape 14 milioane de euro pe produsele pe care le cumpără de la automatele de cafea, snackuri şi sucuri sau cărţi. Cei mai mulţi bani, aproa­pe o treime din total, merg către cafea şi produse similare.

„În România piaţa de automate (vending machines) este dominată clar de produsele pe bază de cafea. Vânză­rile de alte băuturi şi de snacksuri sunt mult în urmă“, spun ana­liş­tii companiei de cer­cetare de piaţă Euro­mo­nitor, citati de ZF. Ei explică situaţia prin faptul că aceste auto­mate oferă produsele unor branduri consacrate pe pia­ţa cafe­lei, respec­tiv Tchibo, Doncafe, Lavaz­za sau Jacobs.


De altfel, aceste vân­zări sunt cele care au susţinut creşterea pieţei de profil de la un minim de 10,5 mil. euro în 2009 la 13,8 mil. euro anul trecut.

Pe piaţa locală există circa 80.000 de automate de bă­u­turi calde şi reci şi mâncare, amplasate în spaţiile cu trafic, potrivit estimărilor Asociaţiei Euro­pe­ne pentru Aparate de tip Vending Machines (Euro­pean Vending Association – EVA). Dintre acestea, mai putin de 3% accepta plata fara numerar.

La nivelul Europei sunt 3,8 mil. de „vending machines”, 80% dintre acestea fiind instalate la locul de munca, care genereaza vanzari anuale de 14,6 mld. euro, potrivit datelor EVA.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?