Românii cheltuie anual aproape 14 milioane de euro pe produsele pe care le cumpără de la automatele de cafea, snackuri şi sucuri sau cărţi. Cei mai mulţi bani, aproape o treime din total, merg către cafea şi produse similare.
„În România piaţa de automate (vending machines) este dominată clar de produsele pe bază de cafea. Vânzările de alte băuturi şi de snacksuri sunt mult în urmă“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, citati de ZF. Ei explică situaţia prin faptul că aceste automate oferă produsele unor branduri consacrate pe piaţa cafelei, respectiv Tchibo, Doncafe, Lavazza sau Jacobs.
De altfel, aceste vânzări sunt cele care au susţinut creşterea pieţei de profil de la un minim de 10,5 mil. euro în 2009 la 13,8 mil. euro anul trecut.
Pe piaţa locală există circa 80.000 de automate de băuturi calde şi reci şi mâncare, amplasate în spaţiile cu trafic, potrivit estimărilor Asociaţiei Europene pentru Aparate de tip Vending Machines (European Vending Association – EVA). Dintre acestea, mai putin de 3% accepta plata fara numerar.
La nivelul Europei sunt 3,8 mil. de „vending machines”, 80% dintre acestea fiind instalate la locul de munca, care genereaza vanzari anuale de 14,6 mld. euro, potrivit datelor EVA.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: